خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«استرس» شایع‌ترین سردرد در کودکان

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 10:32
یک متخصص مغز و اعصاب در همدان گفت: اگر فرزندتان دارای اختلال و استرس شدید روحی است یا شب ها دیر می خوابد، این مسئله را مربوط به سردردهای شایع در کودکان می دانیم.
سردردهاي،شايع،ميگرن،مغز،مغزي،كودكان،سردردها،عفونت

ایسنا/همدان یک متخصص مغز و اعصاب در همدان گفت: اگر فرزندتان دارای اختلال و استرس شدید روحی است یا شب ها دیر می خوابد، این مسئله را مربوط به سردردهای شایع در کودکان می دانیم.
دکتر بابک آزادنیا در گفت ‌وگو با ایسنا، درباره سردردهای شایع در کودکان اظهار کرد: شایع ترین سردردها «میگرن» بوده و «استرس» یکی از علت های شایع آن است در واقع سردردهای عصبی یا سردردهای استرس شایع در کودکان بیشتر در پسران قابل مشاهده است تا دختران.
وی با اشاره به اینکه علل سردرد به دو دسته تقسیم می شود، تبیین کرد: علت اولیه خود مغز است، مثل میگرن که ناشی از تومور مغزی، عفونت و ضربه سر که باعث خونریزی مغزی می شود، است و علت دوم هم بیماری های است که خارج از مغز رخ می دهد.
این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه معمولاً سردرد همراه با علائمی همچون پرخاشگری، خواب آلودگی و سرماخورگی است که از سردردهای خفیف می دانیم، افزود: حتی ضربان قلب، بیماری های التهابی، اختلالات مادرزادی و عفونت های رحم هم در درد سردردهای شایع مؤثر عنوان شده است.
وی خاطرنشان کرد: سردردهای شایع می تواند دو هفته به طور بینجامد یا شاید کمتر چراکه عفونت های تنفسی سرماخوردگی از نوع سردردهایی است که به مدت دو هفته طول می کشد.
آزادنیا با بیان اینکه میگرن معمولاً در خانم ها شایع تر است، تصریح کرد: می توانیم بگوییم علت اصلی میگرن ژنتیکی است و اگر مادر ۹۰ درصد درگیر باشد، فرزندشان هم دچار میگرن همراه با استفراغ می شود چراکه این سردردها گاهی به صورت ناگهانی دچار کاهش هوشیاری ناشی از تومورهای مغزی، خونریزی های مغزی و فشار مغز می شود.
وی در پایان یادآور شد: همانطور که گفتیم سردردهای ناشی از پرخاشگری و بی خوابی که در بزرگسالان و کودکان دیده می شود، سردردهای دوطرفه ای است که زمان این سردردها بیشتر در عصرها قابل مشاهده است که حتی افسردگی هم درپی دارد.
انتهای پیام