خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وضعیت جوجه‌ریزی در خراسان رضوی بهبود یافته است

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 16:31
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای ماه جاری یک میلیون و ۲۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم.
درصد،رضوي،دام،جهاد،خراسان،بهبود،كشاورزي،سازمان

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای ماه جاری یک میلیون و ۲۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم.
مجید جعفری در نشست هماهنگی برنامه‌های در دست اجرا و پیش‌بینی اقدامات ضروری در حوزه تامین، توزیع و نظارت محصولات و نهاده‌های دام و طیور معاونت بهبود تولیدات دامی اظهار کرد: امیدواریم نوسانات تولید مرغ به زودی و با به ثمر رسیدن این جوجه‌ها بهبود یابد.
وی بیان کرد: مرغ آرین می‌تواند جایگزین مناسبی برای نژادهای خارجی باشد که اجداد آن‌ها به سختی تامین می‌شود.
جعفری افزود: تمام مرغداری‌ها که از جوجه‌های نژاد آرین استفاده کردند، ۱۰۰ درصد نهاده‌های تخصیص یافته خود را دریافت نموده‌اند و بخشودگی‌هایی نیز به آن‌ها تعلق گرفته است.
تمام زنجیره‌های استان را موظف کردیم که از نژاد مرغ آرین استفاده کنند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشتار دام مولد بدون دلیل ممنوع است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین درصد نهاده‌ها در استان ۵۱ درصد بوده که از این رقم ۶۱ درصد سویا، ۴۷ درصد ذرت و ۴۶ درصد جو را شامل می‌شود.
در ادامه این نشست جواد اسماعیلی، قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اظهار کرد: تخصیص نهاده‎‌های یارانه‌دار دولت به دام‌ها به واسطه هویت‌دار نمودن آن‌ها امکان‌پذیر است.
وی بیان کرد: تاکنون در مجموع ۷۹ درصد دام سبک و سنگین استان هویت‌گذاری شده‌اندکه از این تعداد ۲۷ هزار و ۸۸۳ راس دام سنگین و یک میلیون و ۷۲۷ هزار دام سبک بوده است.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اسماعیلی با اشاره به رصد و پایش نهاده‌ها تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که در خصوص رصد و پایش نهاده‌ها با بسیج داشتیم، از مدیران شهرستان‌ها انتظار می‌رود که همکاری لازم را با نیروهای بسیج برای انجام هرچه بهتر طرح داشته باشند.
انتهای پیام