خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

همه مدیران کرمان باید در کارگروه‌ها شرکت کنند

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 15:47
کرمان-استاندار کرمان گفت: همه مدیران باید در کارگروه ها شرکت کنند در صورتی که مدیر امکان حضور در این کارگروه ها را ندارد باید معاون تخصصی خود را به عنوان نماینده تام الاختیار به جلسه بفرستد.
ايجاد،روستايي،مشاغل،اشتغال،فروش،بازار،استان،توانمندسازي

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی‌وند صبح سه شنبه در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با اشاره به اینکه شخصاً در کارگروه‌های زیربنایی و آمایش در راستای تصمیم گیری برای آینده استان حضور خواهم داشت، بیان داشت: همه مدیران باید در این کارگروه‌ها شرکت داشته باشند، در صورتی که مدیری امکان حضور در این کارگروه‌ها را نداشت باید معاون تخصصی‌اش را به عنوان نماینده تام الاختیار به جلسه بفرستد زیرا این جلسات ریل‌گذاری استان را برای ۲۰ سال آینده مشخص می‌کند به همین دلیل نمی‌توان بی‌اعتنا از کنار آن گذشت.
وی به تدوین و تصویب منظومه‌های توسعه روستایی در بخش مرکزی سیرجان و منوجان اشاره کرد و افزود: کشور ما از جمله کشورهایی است که بیشترین حجم پول ارزان را در قالب‌های مختلف برای اشتغال تزریق کرده، اما شغلی ایجاد نشده است.
استاندار کرمان گفت: در راستای تدوین منظومه‌ها ابتدا باید بازار فروش برای محصولات حاصل از شغل‌ها در نظر گرفته شود ضمن اینکه پول به تنهایی نمی‌تواند شغل ایجاد کند و تنها بخش کوچکی از ایجاد اشتغال است به همین دلیل در طرح‌های منظومه بازار باید بخش فروش را هم مد نظر داشت.
زینی‌وند تصریح کرد: مشاغل روستایی باید با محوریت مشاغل خرد بر مبنای توانمندسازی مردم روستا ایجاد شود ضمن اینکه این مشاغل باید بر اساس زنجیره اشتغال تعریف شوند.
وی ادامه داد: در طرح‌های منظومه‌های روستایی باید بازار فروش توانمندسازی و ایجاد شغل خانگی محور کار باشد ضمن اینکه ما در کشور با بحران تخلیه روستاها مواجه هستیم بنابراین فرمانداران باید در این زمینه به صورت جدی وارد عمل شوند و طرح‌های منظومه‌های روستایی را جز اولویت‌های خود قرار دهند.