خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مصطفی جنتی عطایی درگذشت/ وداع با مترجم و نویسنده باسابقه تئاتر

مهر | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 15:12
مصطفی جنتی عطایی مترجم و نویسنده باسابقه تئاتر در سن ۸۷ سالگی و در تهران، چشم از جهان فروبست.
عطايي،جنتي،مترجم،مصطفي،نمايشنامه،راديو،نويسنده

رکسانا جنتی عطایی فرزند مصطفی جنتی عطایی درباره درگذشت این مترجم و نویسنده با سابقه تئاتر، ضمن تأیید خبر به خبرنگار مهر گفت: پدرم روز ۱۹ آبان‌ماه امسال بعد از یک دوره بیماری در تهران چشم از جهان فروبست و در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد که به دلیل شرایط کرونایی از برگزاری مراسم خاکسپاری خودداری کردیم.
مصطفی جنتی عطایی متولد ۱۳۱۲ در شهر مشهد، نویسنده، مترجم، نمایشنامه‌نویس و از پیشکسوتان نمایشنامه نویسی رادیویی بود که از سال ۱۳۳۷ تا کنونی به فعالیت‌های ادبی ادامه داد.
وی نزدیک ۳ دهه با رادیو ایران و سپس با صدای جمهوری اسلامی ایران بین سال‌های ۷۷ تا ۸۲ همکاری داشت که حاصل این فعالیت ۲۵۰ نمایشنامه بود که در ساعات پرمخاطب از رادیو پخش می‌شد.
جنتی عطایی ۲ بار به‌عنوان نویسنده و مترجم برتر سال برای نمایشنامه‌های «درخت گل» در سال ۱۳۳۹ و «هری گل بنفشه نمی‌فروشد» در سال ۱۳۴۹ شد.
وی علاوه‌بر نگارش نمایشنامه، داستان‌های کوتاه، مقالات، مطالب اجتماعی و خانوادگی نیز برای سایر برنامه‌های رادیو می‌نوشت که در مجموع بالغ‌بر ۲ هزار مطلب رادیویی می‌شود.
جنتی عطایی در سال اخیر داستان‌هایی کوتاه را برای صفحه ادبی روزنامه جام جم ترجمه کرد.
همچنین «نامه‌های نام‌آوران» و «زنان سیاست‌گر» از جمله تألیفات مصطفی جنتی عطایی است.