خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 04 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عذرخواهی مرسدس از چینی‌ها

مشرق | ورزشی | پنجشنبه، 29 آبان 1399 - 03:01
تیم مرسدس آلمان با انتشار بیانیه‌ای از چینی‌ها عذرخواهی کرد.
بوتاس،مرسدس،هواداران،تيم،والري

به گزارش مشرق به نقل از رسانه رسمی تیم مرسدس آلمان، این تیم به دلیل صحبت‌های والری بوتاس پس از ناکامی در گرندپری ترکیه از هواداران چینی‌اش عذرخواهی کرد.
والری بوتاس در واکنش به پرسشی پس از پایان گرندپری ترکیه مبنی بر اینکه آیا می‌خواهد این روز تلخ را از زندگی‌اش پاک کند، پاسخ داده بود: علاوه بر حذف این روز دلش می‌خواهد روزی را که کسی در شهر ووهان چین سوپ خفاش خرید و باعث شیوع ویروس کرونا شد، از زندگی‌اش پاک کند.
این اظهارنظر راننده فنلاندی تیم مرسدس آلمان واکنش تند چینی‌ها را به دنبال داشت.
در بیانیه تیم مرسدس آلمان آمده است: «هواداران عزیز چینی می‌دانید که ورزش سرشار از هیجان به ویژه هنگام شکست و پیروزی است.
والری بوتاس یکشنبه سخت و ناامیدکننده‌ای در ترکیه داشت و عنوان قهرمانی جهان را از دست داد.
او در صحبت‌هایش نمی‌خواست کسی را آزرده‌خاطر کند.
بوتاس به چین و هواداران مرسدس هیچ بی‌احترامی نکرد.
همه بوتاس را می‌شناسیم.
او با هواداران چینی بسیار مهربان است»