خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آخرین نفتکش ایرانی در سواحل ونزوئلا پهلو گرفت

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 12 خرداد 1399 - 22:06
آخرین نفتکش ایرانی پس از پهلوگیری در بندری در ونزوئلا آماده تحویل محموله سوخت خود شد.
ونزوئلا،سوخت،نفتكش،تحويل،محموله،پالايشگاه،ال

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آخرین نفتکش از ناوگان نفتکش‌های ایرانی با ورود به بندری در ونزوئلا آماده تحویل محموله سوخت خود شد.
نفتکش کلاول روز گذشته وارد آب‌های ونزوئلا شده بود.
پیش از این نفتکش‌های «فورچون»، «فارست»، «پتونیا» و «فاکسون» محموله‌های سوخت و فرآورده‌های نفتی خود را تحویل بنادر ونزوئلا داده بودند.
جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، پنج فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل‌الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.
هر پنج نفتکش ایرانی که راهی ونزوئلا شده‌اند قرار است محموله سوخت خود را به پالایشگاه ال پالیتو که یکی از بزرگترین مجتمع‌های فرآوری نفت در این کشور است، تحویل دهند.
پالایشگاه ال پالیتو، که به دلیل محاصره اقتصادی از سوی آمریکا مجبور به کاهش فعالیت خود شده بود، سوخت مناطق مرکزی و غربی ونزوئلا را از طریق ارسال به شهر والنسیا تامین می‌کند.
مقامات آمریکایی مدعی شده بودند فروش حامل‌های سوخت از سوی ایران به ونزوئلا «غیرقانونی» است و باید با این موضوع مقابله شود.
گفته می‌شود نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز در همین راستا چند ناو جنگی به مناطق جنوبی این کشور [نزدیک آب‌های ونزوئلا] اعزام کرده بود.
انتهای پیام/