خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ورود نفتکش‌های دیگر ایران به آب‌های ونزوئلا تا ۵ روز دیگر

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | چهارشنبه، 07 خرداد 1399 - 14:47
همزمان با نزدیک شدن سومین نفتکش ایران به منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا، قرار است از امروز تا ۱۲ خرداد، دیگر نفتکش‌های ایران هم وارد ونزوئلا شوند.
نفتكش،ونزوئلا،ايراني،اقتصادي،ايران،فورچون

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نفتکش سوم ایران به نام «پتونیا» روز چهارشنبه (۲۷ می) حدود ساعت ۱۴:۰۰ به وقت محلی به موقعیت اسکورت در آب‌های منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا در دریای کارائیب خواهد رسید.
این سومین نفتکش اعزامی ایران است که پس از ورود به منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا با اسکورت ناو‌های نظامی به سمت یکی دیگر از بنادر ونزوئلا هدایت می‌شود.
این نفتکش حامل ۵۰ هزار تن بنزین و مشتقات آن است.
بر اساس این گزارش دو نفتکش ایرانی دیگر (فاکسون و کلاول) قرار است پس از عبور از اقیانوس اطلس از ۲۷ مه (۷ خرداد) تا ۱ ژوئن (۱۲ خرداد) وارد آب‌های ونزوئلا شوند.
بیشتر بخوانید: ورود نفتکش‌ های ایرانی یکی پس از دیگری به آب‌های ساحلی ونزوئلا
گفتنی است، پنج نفتکش به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران مدتی است که راهی ونزوئلا شده‌اند.
نفتکش فورچون که به عنوان نخستین نفتکش ایرانی به ونزوئلا رسیده است، سفر خود را از بیست و سوم اسفند سال گذشته و از بندر شهید رجایی آغاز کرده است.
انتهای پیام/