نبود استراتژی برند سازی فرش ایرانی جبران شود
بیرجند-نماینده سازمان جهانی ثبت مالکیت معنوی گفت: نداشتن استراتژی برند سازی برای فرش ایرانی جبران شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کوانگ مین ظهر یکشنبه در جلسه جمع بندی ثبت برند جهانی فرش امداد بیان کرد: ۱۰ برند را در ۱۲ سال گذشته در کشورهای مختلف به اجرا گذاشته ایم.
وی ادامه داد: برخی از این پروژهها بسیار موفق بوده اند مانند طرحی در مغولستان اجرا کردیم و باعث فروش چهار برابری کالاها شد.
نماینده سازمان جهانی ثبت مالکیت معنوی ادامه داد: در این راستا استراتژی برند سازی را معرفی کردیم که تعریف کند که چگونه میتوان از ظرفیتهای برند در راستای ایجاد بازار کالاهای هدف استفاده کرد.
وی ادامه داد: پروژه برند فرش اوایل سال آینده نهایی میشود و استراتژی برند سازی را معرفی میکنیم که اوایل سال آینده اجرایی کنیم.
کوانگ مین با اشاره به بازدیدهای خویش از کارگاههای فرش خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به طرحها و شکلهایی که به گذشته تاریخی ایران بر میگردد، مواد اولیه طبیعی و دیزاین فرش ایرانی، تحت تأثیر این بافتهها قرار گرفته ایم.
وی با تاکید بر اینکه نداشتن استراتژی برند سازی برای فرش ایرانی باید به نوعی جبران شود، افزود: در هند در کنار تمام فرشها، سابقه تاریخی، نحوه تولیدی و بافندگان را آورده اند که با اقدامی به نوعی حقوق بشری، بقیه را تحت تأثیر قرار داده و بازارهای بین المللی را به خود جلب کرده است.
نماینده سازمان جهانی ثبت مالکیت معنوی اظهار کرد: ما مطلع هستیم برخی از فرشهای ایرانی ثبت نشان جغرافیایی جهانی شده ولی متأسفانه از ظرفیتهای این نشانههای جغرافیایی استفاده نشده است.
کوانگ مین بیان کرد: سایر رقیبهای شما از راههای ارتباطی با دنیا استفاده کرده اند ولی متأسفانه در ایران بر بازاریابی بر اساس شهرت فرش ایرانی تکیه شده که صدمهای جدی به بازار فرش میزند.
وی اظهار کرد: اطلاع دارم که کارشناسان مجربی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارند که امیدواریم بازخورد خود را نسبت به پروژهای که اجرایی خواهیم کرد، به اطلاع ما برسانند.