خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 27 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سند جامع ضوابط و معیار‌های مکان‌یابی فضا‌های آموزشی تدوین شد

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 27 آذر 1398 - 17:04
ورناصری گفت: سند تدوین شاخص‌ها و ضوابط مکان‌یابی مدارس براساس اطلاعات و بررسی‌های موجود تهیه شده است.
مدارس،آموزشي،سند،سازمان،نوسازي،تخصيص،استقرار،نظام،كشور

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور مطرح کرد؛
به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور، با تاکید بر اهمیت استانداردسازی و توجه به الگو‌های توسعه پایدار و آمایش سرزمین در فضا‌های آموزشی اظهار کرد: مکان‌یابی فضا‌های آموزشی، مبتنی بر آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی، مستلزم تدوین شاخص‌ها و معیار‌های تخصصی و مدل‌سازی آن‌ها در قالب یک نظام هوشمند الکترونیکی است.
او ادامه داد: برای تحقق این اهداف، سازمان نوسازی مدارس کشور طرح مطالعاتی استقرار نظام مکان‌یابی و تخصیص مدارس آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی را در دستور کار خود قرار داد تا تدوین شاخص‌ها، طراحی و استقرار نظام مکان‌یابی به طور استاندارد و هوشمند انجام شود.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: سند تدوین شاخص‌ها و ضوابط مکان‌یابی مدارس براساس اطلاعات و بررسی‌های موجود تهیه شده است و در این فرایند از پایان‌نامه ها، نظرات کارشناسان سازمان نوسازی مدارس، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی و حمایت‌های دانشکده‌های معماری و نقشه‌برداری به ویژه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان مجری طرح بهره گرفته شده است.
ورناصری با بیان اینکه این سند در پنج فصل تنظیم شده است، تصریح کرد: مدل مفهومی فرایند مکان‌یابی و تخصیص فضا‌های آموزشی، محدودیت‌های استقرار فضا‌های آموزشی، معیار‌های موثر در استقرار فضا‌های آموزشی، ضوابط مکان‌یابی و تخصیص فضا‌های آموزشی و تعاریف واژه‌ها در این سند به طور مشروح تبیین شده است.
بیشتر بخوانید: اجرای طرح آمایشی برای نیازسنجی ساخت مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه
او با اشاره به اینکه این سند مبتنی بر امکانات و شرایط اقتصادی و سیاست‌های نظام آموزشی و سند تحول بنیادین است، بیان کرد: رعایت معیار‌ها و ضوابط در فرایند مکان‌یابی و تخصیص فضا‌های آموزشی الزامی است و این سند به عنوان یک دستورالعمل مورد استفاده کارشناسان، طراحان و مهندسان مربوطه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/