سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کاهش حضور دیپلماتیک آمریکا در عراق

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | چهارشنبه، 27 آذر 1398 - 04:06
وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور، رسما اعلام کرده است که حضور دیپلماتیک آمریکا در عراق به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.
آمريكا،ديپلماتيك،كاهش،عراق،نامه،كشور

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فارن پالیسی، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اخیرا در نامه‌ای به کنگره این کشور، رسما اعلام کرده است که حضور دیپلماتیک آمریکا در عراق به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.
نشریه فارن پالیسی که به این نامه دست یافته، نوشته است که در این نامه که به کمیته روابط خارجی سنا ارسال شده، پمپئو برنامه خروج دائمی شمار زیادی از اعضای تیم دیپلماتیک آمریکا در عراق را با جزئیات تشریح کرده است.
بر اساس این برنامه، تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی تعداد اعضای مقر‌های دیپلماتیک آمریکا یعنی سفارت این کشور در بغداد، مرکز حمایت دیپلماتیک آمریکا و کنسولگری این کشور در اربیل از ۴۸۶ نفر به ۳۴۹ نفر کاهش خواهد یافت، که این به معنی کاهش ۲۸ درصدی حضور دیپلماتیک آمریکا در عراق است.
در نامه پمپئو به جیمز ریش رئیس کمیته روابط خارجی سنا، عنوان شده است که آمریکا با وجود کاهش تعداد نیرو‌های مقر‌های دیپلماتیکش در عراق، باز هم می‌تواند به اهداف محوری خود دست یافته و برنامه‌های رصد و نظارت را به میزان کافی اجرا کند.
انتهای پیام/