خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 01 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هزینه کرد 140 میلیون تومانی برای اجرای طرح‌های پژوهشی در آموزش و پرورش خراسان جنوبی

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 26 آذر 1398 - 20:40
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی گذشته 140 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های پژوهشی در آموزش و پرورش استان هزینه شد.
آموزش،پرورش،استان،برتر،جنوبي،پژوهشگر،پژوهشي،معلم،خراسان،پژوه ...

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی گذشته 140 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های پژوهشی در آموزش و پرورش استان هزینه شد.
محمدعلی واقعی، امروز سه شنبه ۲۶ آذر، در آیین تجلیل از 15 معلم پژوهشگر برتر استان و کشور اظهار کرد: در هفته پژوهش امسال از 240 معلم و دانش‌آموز پژوهشگر برتر شهرستان‌های استان تجلیل شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، وی با بیان اینکه طرح‌های معلمین پژوهشگر برتر استان در سه عرصه جشنواره پژوهشگر برتر، جشنواره معلم پژوهنده و فراخوان کتاب برتر آموزش و پرورش استان صاحب رتبه‌های اول تا سوم شده بودند، تصریح کرد: عفت یاسی، با طرح تقویت سازگاری با دانش‌آموزان جواز حضور در جشنواره کشوری معلم پژوهنده را کسب کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای هشت طرح پژوهشی در آموزش و پرورش استان خبر داد و اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس، تأثیر پژوهش عملی در آموزش، اقدام پژوهی و درس پژوهی، راه‌اندازی مدارس مجازی و آموزش مجازی، جمع‌آوری اسناد و مدارک تاریخی در دو بعد فرهنگی و اجتماعی آموزش و پرورش و مدرسه شوکتیه و اجرای دو طرح نیاز سنجی و استفاده از ظرفیت‌های موسسات مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی در حوزه سوادآموزی از مهم‌ترین این طرح‌ها به شمار می‌رود.
واقعی خاطرنشان کرد: تحقق رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان مستلزم نهادینه شدن فرهنگ پژوهشی در بین نوجوانان و جوانان دانش‌آموز و آینده‌ساز جامعه و به کارگیری دانش‌های پژوهش – محور و فناوری‌های نوین توسط آن‌ها است.
وی با بیان اینکه معلمان استان با اجرایی کردن سند سند تحول، با تغییر در ساختار نظام آموزشی و به کارگیری رویکرد پژوهش – محور در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان، می‌توانند نقش تعیین کننده تری در اشاعه تفکر پژوهشی و پژوهشگری در مدارس داشته باشند، افزود: حس حقیقت جویی امری فطری است که در نهاد تک تک نونهالان به ودیعه گذاشته شده و باید با فراهم آوردن شرایط مناسب به تدریج فعلیت یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر شکوفایی استعداد دانش‌آموزان در دو محیط خانه و مدرسه، یادآور شد: در دنیای امروز نقش مدرسه و نظام آموزشی به دلیل تحولات اقتصادی، علمی و فنی در این زمینه چشمگیرتر از سایر نهادها است چراکه که از قلمرو و دامنه شمول بسیار گسترده‌ای برخوردار بوده و مدت زمان نسبتا زیادی از اوقات مفید دانش‌آموزان را دربرمی‌گیرد.
انتهای پیام