خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تصاویر : یادبود ساری‌قمیش؛ جان باختن ۹۰ هزار سرباز عثمانی از سرما

انتخاب | تصویری | چهارشنبه، 19 دی 1397 - 23:01
هزاران نفر از مردم ترکیه با برگزاری راهپیمایی تا محل وقوع نبرد ساری‌قمیش در جنگ جهانی اول یاد سربازان عثمانی کشته شده در این جنگ را گرامی داشتند. نبرد ساری قمیش درگیری میان امپراتوری روسیه و امپراتوری عثمانی در میانه جنگ جهانی اول بود که از ۲۲ نوامبر ۱۹۱۴ تا ۱۷ ژانویه ۱۹۱۵ به عنوان بخشی از جبهه قفقاز به درازا انجامید. نبردی که در آن بخت با عثمانیان یار نبود و سپاهیان عثمانی با البسه و تجهیزاتی که سرمای زمستان قفقاز را برنمی‌تابید، متحمل یکی از بزرگترین شکست‌های خود در جنگ شدند. گفته شده ۹۰ هزار سرباز عثمانی بر اثر سرمای شدید در این نبرد کشته شدند.
سرماي،نبرد،جنگ،عثماني

هزاران نفر از مردم ترکیه با برگزاری راهپیمایی تا محل وقوع نبرد ساری‌قمیش در جنگ جهانی اول یاد سربازان عثمانی کشته شده در این جنگ را گرامی داشتند.
نبرد ساری قمیش درگیری میان امپراتوری روسیه و امپراتوری عثمانی در میانه جنگ جهانی اول بود که از ۲۲ نوامبر ۱۹۱۴ تا ۱۷ ژانویه ۱۹۱۵ به عنوان بخشی از جبهه قفقاز به درازا انجامید.
نبردی که در آن بخت با عثمانیان یار نبود و سپاهیان عثمانی با البسه و تجهیزاتی که سرمای زمستان قفقاز را برنمی‌تابید، متحمل یکی از بزرگترین شکست‌های خود در جنگ شدند.
گفته شده ۹۰ هزار سرباز عثمانی بر اثر سرمای شدید در این نبرد کشته شدند.