تأکید علیبابا بر گسترش و متنوعسازی خدمات گردشگری
مدیران علیبابا در نشست خبری، بر عمیق سازی و متنوع سازی خدمات حوزه گردشگری توسط این مجموعه، تأکید کردند.

مدیران علیبابا در نشست خبری، بر عمیق سازی و متنوع سازی خدمات حوزه گردشگری توسط این مجموعه، تأکید کردند.
به گزارش ایسنا بنا به اعلام علیبابا، مسعود طباطبایی و توحید علیاشرفی، مدیران علیبابا روز یکشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۹۸ در محل کارخانه نوآوری این شرکت میزبان اهالی رسانه بودند و فعالیتها و افق پیش روی این شرکت را تشریح کردند.
مسعود طباطبایی از مدیران ارشد علیبابا در این نشست با بیان اینکه گروه علیبابا فعالیت خود را از سال ۹۳ آغاز کرده و در حال حاضر تقریباً تمام سرویسهای حوزه گردشگری را بهصورت آنلاین در خدمت مردم قرار داده است، اظهارکرد: علاوه بر برند علیبابا که تمام حوزههای گردشگری را در پرتال خود پوشش میدهد، ۶ برند زیرمجموعه علیبابا راهاندازی شدهاند که از آن جمله میتوان به جاباما (سایت جامع اقامت)، هلو پرشیا (سرویس گردشگری اینکامینگ)، ققنوس (حوزه هوش مصنوعی)، نشانت (حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ) و مد گو (گردشگری سلامت) اشاره کرد.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تلاش کردیم در حوزه هوش مصنوعی فعالیت جدیتری داشته باشیم و بهجای تمرکز در حوزه گردشگری در توسعه تکنولوژیهای مرتبط با گردشگری و بهطورکلی در توسعه تکنولوژی فعالیت کنیم.
مجموعه روز اول؛ ساختمانی که برای خلاقیت
وی با بیان اینکه مجموعهای که اکنون در آن حضور دارید به نام ساختمان روز اول نامگذاری شده و یکی از مهمترین سرمایهگذاریهای گروه علیبابا به شمار میرود.
نام این ساختمان را از این جهت روز اول گذاشتیم که معتقدیم همه کارکنان علیبابا همیشه باید مثل روز اول ورود به این مجموعه سرشار از انرژی و خلاقیت باشند.
طباطبایی با اشاره به تحول ایجاد شده در کسبوکارهای مرتبط با حوزه گردشگری در سالهای اخیر، افزود: علیبابا سعی میکند تجربه شایسته سفر را در اختیار هر قشر از جامعه با هر سطحی از درآمد قرار دهد و در سبد علیبابا در حال حاضر تور داخلی، تور خارجی، اقامتگاه، بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس، بیمه سفر، ویزا و ...
وجود دارد.
خطر ایجاد شوک به تجارت الکترونیک با اجرای رمز دوم
وی اجرای رمز دوم را در این مقطع زمانی شتابزده ارزیابی کرد و گفت: اجرایی شدن رمز دوم درحالیکه هنوز برای آن اطلاعرسانی کافی نشده برای مجموعه علیبابا دغدغه آفرین و خسارتبار است و ما خواستار اجرای پلکانی این طرح بودیم تا کسبوکارهای اینترنتی با شوک مواجه نشوند.
پوشش ۵۰ درصد بازار آنلاین سفر توسط علیبابا
توحید علیاشرفی یکی دیگر از مدیران ارشد علیبابا نیز در این نشست با بیان اینکه افق مدنظر ما این است که هر کس از لحظهای که نیت سفر دارد تا لحظهای که خاطرات سفر را مرور میکند، علیبابا را همراه خود ببیند، اظهار کرد: بازار سفر بسیار بزرگ است و باوجودی که نیمی از بازار آنلاین در اختیار سرویسهای علیبابا قرار دارد ولی ما حدود ۷ تا ۸ درصد کل بازار سفر را پوشش میدهیم.
امروز علیبابا یک برند معتبر و قدرتمند در حوزه گردشگری آنلاین و آفلاین محسوب میشود و وظایف اجتماعی را نیز به دوش گرفته است.
وی درباره انتقاد بخش سنتی حوزه گردشگری به فعالیتهای علیبابا گفت: تغییر در حوزه گردشگری از سنتی به مدرن باید اتفاق میافتاد و این تحول گریزناپذیر بود.
اگر علیبابا این تحول را رقم نمیزد برند دیگری این کار را انجام میداد.
بخش سنتی گردشگری باید بهجای مقاومت در برابر این تحول، آن را بپذیرد و با آن روبرو شود.
مزیتهایی که علیبابا ایجاد کرد موجب استقبال مردم از این پلتفرم شد و این مزیتها میتواند برای فعالان حوزه گردشگری نیز بستر مناسبی برای فعالیت باشد و به توسعه منافع مشترک بینجامد.
علیاشرفی با استقبال از ایجاد رقابت در حوزه خدمات گردشگری تصریح کرد: استراتژی ما در برابر رقبا، تأکید بر تخصص گرایی و قدرت برند است.
علیبابا در افق پیش رو، خدمات جا افتاده خود مثل فروش بلیت و خدمات رزرو هتل را با کیفیت بهتری ارائه خواهد کرد و سطح انتظار مردم از این خدمات را بالاتر خواهد برد.
وی همچنین با اشاره به دستیار صوتی داوی به عنوان یکی از محصولات گروه علیبابا در حوزه هوش مصنوعی گفت: این محصول در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و برای ما بسیار هیجانانگیز است.
این دستیار صوتی میتواند ضمن خوانش متون مختلف، صحبتهای کاربران را متوجه شود و آنالیز کند و واکنش مناسب به آن نشان دهد.
انتهای رپرتاژ آگهی