پژوهش؛ رسالت اصلی آموزش و پرورش
حاجیمیرزایی گفت: برای پژوهشگر بودن باید پژوهندگی را آموخت چراکه هیچ کاری بدون پژوهش نباید شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگارمحسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه دانشآموزی که در مدرسه منطقه ۲ برگزار شد، اظهار کرد: هفته پژوهش، فرصتی برای مرور اهمیت این کار است تا فعالیتها ارزیابی شود.او ادامه داد: مهمترین کارکرد آموزش و پرورش چگونگی زندگی کردن به دانش آموزان است تا آنها به خودشان متکی باشند، اگر این را ماموریت جدی بدانیم، پژوهش جزو تفکیک ناپذیر این ماموریت است.
بیشتر بخوانید:
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حیات بدون پژوهش میسر نیست، تصریح کرد: در معرض تغییرات گستردهای هستیم؛ این تغییرات روابط را تحت تاثیر قرار میدهد.
فهم این تغییرات و مواجه هوشمندانه با این تغییرات در گرو پژوهش خواهد بود؛ آرمانهای بلندی داریم که با فهم عمیق مسیر، امکان پذیر است.حاجی میرزایی بیان کرد: رسالت آموزش و پرورش بیش از هر چیز پژوهش است و واژه دانش آموز کار را به خطا میبرد.
یک وجهی از کار دانش آموز، آموزش است و بخش دیگر مربیان هستند که باید پژوهنده شوند، پژوهندگی بخش تفکیک ناپذیر است.وزیر آموزش و پرورش گفت: فطرت بچهها با پرسشگری شکل میگیرد و بیشترین تاثیر در همین مرحله است بنابراین این را باید استمرار دهیم.
در این مسیر باید دیوارهای مدرسه را حذف کنیم.او با اشاره به نباید برخی از دانش آموزان ما پژوهنده باشند، گفت: بدنه آموزش و پرورش بهترین عرصه پژوهش است، میدان فراخی که باید آن را پاس داشت و به بزرگترین سرمایه کشور آن را تبدیل کرد.حاجیمیرزایی گفت: باید بتوانیم در همه بخشهای آموزش و پرورش روح پرسشگری را جریان دهیم، چراکه از مدرسه خانه و جامعه آباد میشود.وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پژوهشگری یک فرهنگ است، گفت: برای پژوهشگر بودن باید پژوهندگی را آموخت و هیچ کاری جز با پژوهش نباید شکل گیرد.او با اشاره به اینکه در اختیار داشتن دانش آموزان و پیوند با زندگی آینده میدان بزرگی برای پژوهیدن است، تصریح کرد: باید هر میدانی که مربوط پژوهش است، تقویت کنیم.وزیر آموزش خطاب به دانش آموزان پژوهشگر بیان کرد: کسانی که میآموزند خلاق و پژوهشگر باشند؛ آینده درخشانی خواهند داشت.انتهای پیام/