خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 27 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فهم تغییرات در دنیای امروز نیازمند پژوهش است

مهر | اجتماعی و حوادث | شنبه، 23 آذر 1398 - 10:52
وزیر آموزش و پرورش گفت: حیات بدون پژوهش میسر نیست. امروزه جوامع در معرض تغییرات گسترده ای هستند دگرگونی هر روز رخ می دهد و فهم این تغییرات و مواجه هوشمندانه با این تغییرات در گرو پژوهش است.
آموزش،پژوهش،پرورش،دانش،تغييرات،پژوهنده،پژوهشگر،آموزان،مدرسه،شكل

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر که صبح امروز در مدرسه فرهنگ برگزار شد، گفت: هفته پژوهش فرصتی برای مرور اهمیت پژوهش است تا فعالیت ها در این حوزه ارزیابی شود.
شاید مهم ترین کارکرد آموزش و پرورش این است که چگونگی زندگی کردن را به دانش آموزان یاد بدهد و آنها را افرادی متکی به خود بار بیاورد.
اگر این را ماموریت جدی بدانیم، پژوهش جز تفکیک ناپذیر این ماموریت است.
وی ادامه داد: حیات بدون پژوهش میسر نیست.
امروزه جوامع در معرض تغییرات گسترده ای هستند دگرگونی هر روز رخ می دهد.
این تغییرات روابط را تحت تاثیر قرار می دهد و فهم این تغییرات و مواجه هوشمندانه با این تغییرات در گرو پژوهش است.
آرمان های بلندی داریم که با فهم عمیق مسیر امکان پذیر است.
حاجی میرزایی بیان کرد: از همین روست که رسالت آموزش و پرورش بیش از هر چیز در امر پژوهش متجلی می شود.
ما واژه دانش آموز را به خطا می بریم و یک وجهی از کار دانش آموز، آموزش است.
از سوی دیگر متربیان نیز باید پژوهنده شوند و برای همین پژوهندگی بخش تفکیک ناپذیر آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: فطرت بچه ها با پرسش‌گری شکل می گیرد و بیشترین تاثیر نیز در همین مرحله شکل می گیرد.
بنابراین این را باید استمرار دهیم و باید دیوارهای مدرسه را حذف کنیم و ما در پیگیری این هدف مصمم هستیم.
وی اظهار کرد: نباید برخی از دانش آموزان ما پژوهنده باشند.
بلکه باید همه در آموزش و پرورش پژوهنده باشند و بدنه آموزش و پرورش بهترین عرصه برای پژوهش است.
این فضا، میدان فراخی که باید آن را پاس داشت و به بزرگترین سرمایه کشور آن را تبدیل کرد.
باید بتوانیم در همه بخش های آموزش و پرورش روح پرسش‌گری را جریان دهیم، چراکه از مدرسه خانه و جامعه آباد می شود.
پژوهشگری یک فرهنگ است.
برای پژوهشگر بودن باید پژوهندگی را آموخت و هیچ کاری جز با پژوهش نباید شکل گیرد.
وزیر آموزش و خطاب به دانش آموزان پژوهشگر بیان کرد: کسانی که می آموزند خلاق و پژوهشگر باشند آینده درخشانی خواهند داشت.