خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مسعود سلیمانی: عدالت آمریکا هالیوودی است

مشرق | سیاسی | چهارشنبه، 20 آذر 1398 - 19:45
استاد برجسته ایرانی تازه آزاد شده از بند آمریکایی‌ها گفت: آن‌ها در شرایط سختی، بنده را با یک نفر دیگر در یک سلول نگه داشتند و می‌توان گفت عدالت امریکا هالیوودی و دروغ است.
سليماني،آمريكا،بازداشت،استاد،ايراني،دكتر،مسعود،غيرقانوني،اصفهان

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، مسعود سلیمانی استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یک سال بازداشت غیرقانونی در آمریکا، آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد.
عباس رضایی، استاندار اصفهان امروز در دیدار این استاد برجسته و دانشمند توانمند اصفهانی، اقدامات ظالمانه آمریکا در خصوص استادان و جویندگان علم و دانش را محکوم کرد و از دکتر سلیمانی بابت شجاعت، ذکاوت و صبوری او در مدت بازداشت غیرقانونی در آمریکا دلجویی کرد.
بیشتر بخوانید: روایتی بر پایان ۴۰۹ روز گروگانگیری دکتر سلیمانی
استاندار اصفهان اظهار داشت: دکتر سلیمانی از نزدیک اقدامات ظالمانه آمریکایی‌ها را درک کرده‌اند و می‌توانند چهره واقعی استکبار جهانی را برای جهانیان، تشریح کنند.
وی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا با بازداشت و زندانی کردن دانشمندان ایرانی، گوشه‌ای دیگر از جنایت‌های خود را نشان داد و دشمنی خصمانه خود را با ایرانیان بار دیگر ثابت کرد.
مسعود سلیمانی نیز در این دیدار اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دلیل واهی دور زدن تحریم‌ها، بنده را ۱۴ ماه در زندان نگه داشتند و دولت امریکا اجازه تشکیل هیچ دادگاهی را نمی‌داد؛ خودشان هم می‌دانستند هیچ دلیلی ندارند.
این استاد برجسته ایرانی ادامه داد: هدف اصلی آمریکایی‌ها اذیت کردن ایرانیان است؛ آن‌ها در شرایط سختی، بنده را با یک نفر دیگر در یک سلول نگه داشتند و می‌توان گفت عدالت امریکا هالیوودی و دروغ است.
با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، دکتر مسعود سلیمانی استاد دانشگاه‌های ایران که به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یک سال در آمریکا زندانی بود آزاد شد و به مهین بازگشت.