شرایط پذیرش کارگزاران جدید حج و زیارت اعلام شد
مدیرکل امور کارگزاران سازمان حج و زیارت با اشاره به فراخوانهای مدیر آشپزخانه، مدیر کاروان «تطبیقی و ارتقایی»، مدیر مجموعه «تطبیقی و ارتقایی»، معاون کاروان، معاون مجموعه و مامور اجرایی گفت که مهلت فراخوانها تا روز بیستم آذر ماه جاری اعتبار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حمیدرضا محمدی درباره فراخوانهای تطبیقی و ارتقایی اظهار کرد: افرادی که درخواست ارتقا با عناوین ذکر شده را داشته باشند، باید با پر کردن مشخصات خود در فراخوان مذکور در آزمون مدنظر شرکت کنند که منابع لازم نیز در سایت کارگزاران معرفی شده است.
وی با بیان اینکه در طرح ارتقاء کارگزاران حج، عملکرد افراد مورد توجه خواهد بود، گفت: در طرح ارتقایی افراد دارای سابقه اجرایی در حوزه عتبات و عمره، بعد از آزمون و انجام مصاحبه ، امتیازبندی و به تعداد نیاز مورد استفاده قرار میگیرند.
وی با اشاره به طرح تطبیقی نیز اظهار کرد: در این طرح نیز افزاد با سابقه، اعلام آمادگی میکنند و شرایط آنها نیز مورد بررسی قرار میگیرد و استعلامات لازم انجام میشود؛ در تمامی بخشها اگر فرد درخواستکننده بعد از شرکت در فراخوان و آزمونها، امتیاز لازم براساس شاخصها را کسب کند، مجاز به فعالیت در جایگاههای ذکر شده خواهد شد.
به گفته وی، مدیران کاروان و مدیران مجموعهها بر اساس نیاز و امتیاز انتخاب میشوند و برای عوامل اجرایی نیز لیستی از افراد منتخب تهیه خواهد شد که مدیران بر اساس آن افراد مدنظر را انتخاب میکنند.
مدیرکل امور کارگزاران با بیان اینکه در برخی هتلهای مکه مکرمه از آشپزخانههای خودپخت بهره میگیریم، گفت: با توجه به گسترش آشپرخانههای مجهز در برخی هتلهای محل اسکان زائران، سعی کردیم تا برای این هتلها از مدیران مجموعههایی استفاده کنیم که به غیر از آشنایی با هتلداری با طبخ غذا نیز آشنا باشند.
وی افزود: در بحث آشپرخانهها نیز فراخوان لازم برای بهرهگیری از افراد توانمند در این حوزه نیز صادر شده که مهلت حضور در این فراخوان نیز تا بیستم آذر ماه جاری اعتبار دارد.
مدیرکل امور کارگزاران سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در فراخوانهای سازمان حج و زیارت به ویژه برای طرح ارتقا، مهمترین موضوعات شامل ارزشیابی عملکرد گذشته، توانمندی شخص، سلامت جسمی و روانی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و حد نصاب نمره آزمون حائز اهمیت است و به طور قطع افراد توانمند و شایسته در این حوزه رشد میکنند.
وی درباره تعداد مدیران و معاونانی که در نوبت تشرف قرار دارند و اینکه هر کدام از افراد چند سال یک بار توفیق خدماترسانی به حجاج را مییابند، گفت: شرایط انتخاب کارگزاران برای تشرف تعداد بیشتری از آنها به سفر حج به صورت یک سال در میان خواهد بود مگر اینکه افراد در آزمون ارتقا شرکت کرده و امتیازات لازم را کسب کنند یا آن دسته از مدیران که بر اساس امتیازبندی انجام شده نیز جزو 3 درصد تشویقی قرار میگیرند.
مدیرکل امور کارگزاران تصریح کرد: با توجه به بازنشسته شدن نیروهای کارگزار، هر ساله 20 تا 30 درصد نیروهای توانمند و جدید به چرخه کارگزاری اضافه خواهد شد.
وی در پایان به شاخصهای انتخاب افراد در طرحهای ذکر شده اشاره کرد و گفت: سن، تحصیلات، آزمون کتبی، ارزشیابی عملکرد، سوابق اجرایی حج، ایثارگری، آموزش، مصاحبه و میزان تسلط به زبان عربی از جمله موارد مهم برای حدنصاب امتیازات در حوزه کارگزاری است.
انتهای پیام/