خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 02 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لزوم ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | دوشنبه، 18 آذر 1398 - 12:56
علی مرادی گفت: ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و کمک به توسعه اشتغال امری ضروری است.
نمايشگاه،داخلي،پوشاك،نساجي،صنعت،خارجي،ايران،مرادي،ستاد،اجراي ...

رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه بین‌المللی مطرح کرد؛
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ٰٰعلی مرادی رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه بین‌المللی گفت: هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران و بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی و همکاری و نظارت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران برگزار شده است.
او اضافه کرد: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، تلاش کردیم این نمایشگاه را در راستای این فرمایشات و حمایت از پوشاک ایرانی برگزار کنیم لذا نمایشگاه ایران مد میتواند ضمن تحقق این هدف، گامی مهم در جهت افزایش اعتماد جامعه مصرف کنندگان به پوشاک داخلی بردارد.
مرادی گفت: ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقای سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و افزایش صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی؛ مهمترین اهداف برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران است.
رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه بین‌المللی گفت: در این نمایشگاه، بیش از ۲۳۵ شرکت داخلی و خارجی حضور و مشارکت دارند که از این تعداد ۱۶۰ شرکت داخلی و ۷۵ شرکت خارجی از کشور‌های ایتالیا، بلژیک، ترکیه، چین، هند، اسپانیا، اوکراین و استرالیا هستند.
او با بیان اینکه اهمیت نمایشگاه نساجی تهران موجب شده است تا کشور‌های هند و چین بصورت پاویون (گروهی) در نمایشگاه حضور داشته باشند، گفت: برگزاری ۱۵ کارگاه علمی و دو همایش تخصصی با حضور متخصصان و استادان دانشگاه‌ها و همچنین برنامه ریزی برای بازدید چند هیئت تجاری و بازرگانی خارجی؛ برخی از برنامه‌های جانبی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی ایران است.
بیشتر بخوانید:فعالان اقتصادی از سخت ترین سال اقتصادی عبور کردند
مرادی با بیان اینکه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی در فضایی بالغ بر بیست و سه هزار متر مربع برگزار می‌شود، افزود: در این نمایشگاه انواع تجهیزات، صنایع و خدمات مربوطه از جمله ماشین آلات نساجی، قطعات، چرخ خیاطی، ماشین‌های گلدوزی و دوخت و برش، انواع منسوجات خانگی و لوازم و قطعات وابسته و دیگر مواد اولیه صنایع نساجی عرضه و به نمایش گذاشته شده است.
رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه بین‌المللی افزود: معرفی دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کارخانه‌ها و سازمان‌های داخلی، توسعه صادرات و یافتن بازار‌های جدید صادراتی، ارائه پتانسیل‌ها و توانمندی‌های صنعت نساجی کشور، نمایش آخرین تحولات و دستاورد‌های علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال بیشتر فناوری‌های روز به کشورمان، ایجاد ارتباط‌های تجاری جدید و تقویت روابط قبلی، انتقال دانش، تکنولوژی و تجربیات، نساجی، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و کار آفرینی و اشتغال پایدار؛ مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
جدیت در جلوگیری از قاچاق پوشاک
مرادی گفت: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند با فراهم کردن زمینه حضور بسیاری از کشور‌ها و شرکت‌های فعال خارجی، سبب انتقال آخرین فناوری‌های روز جهان به کشورمان شود و همچنین از طرف دیگر کشورمان می‌تواند با ارائه توانمندی‌های منحصر به فرد بخش نساجی خود در چنین رویدادی، مزیت‌ها و فرصت‌های خود را در معرض دید سرمایه گذاران خارجی و داخلی قرار دهد.
گفتنی است قاچاق یکی از مسائلی مهمی است که به صنعت پوشاک کشور صدمات سختی وارد می‌کند البته مبارزه با قاچاق پوشاک انجام شده و می‌شود، اما باید با جدیت بیشتری صورت بگیرد.
انتهای پیام/