خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مراسم چهلمین روز ارتحال علامه مرتضی عاملی در قم برگزار شد

مهر | استان‌ها | جمعه، 15 آذر 1398 - 00:47
قم - مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال علامه سید جعفر مرتضی عاملی از علمای لبنان با حضور طلاب و اساتید حوزه در قم برگزار شد.
جعفر،سيد،سيره،مرتضي،قم،حوزه،عاملي،علامه،تاريخ،اهلبيت

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت علامه سید جعفر مرتضی عاملی شامگاه پنج‌شنبه با حضور روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد امیرالمومنین(ع) قم برگزار شد.
در این مراسم آیت العظمی جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعیان و آیت الله علوی بروجردی از اساتید سطوح عالی حوزه، حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، حجت الاسلام حسینی نژاد رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، سید ابوالحسن نواب و تعدادی از اساتید حوزه حضور داشتند.
گفتنی است مرحوم سید جعفر مرتضی عاملی معرف به علامه سید جعفر مرتضی عالم دینی، سیره نگار، متخصص تاریخ اسلام و تشیع و از عالمان حوزه علمیه قم و لبنان بود.
این مفسر قرآن کریم از عالمان شیعه اهل لبنان بود که در تاریخ اسلام و تشیع و سیره‌نگاری اهل‌بیت (علیهم‌ السلام) تخصص داشته است.
از وی کتبی در زمینه سیره اهلبیت(ع) مانند «الصحیح من سیره النبی الاعظم» و «ماساة الزهرا» به جای مانده است.
علامه سید جعفر مرتضی عاملی در زمان حیات خود به مدت ۲۵ سال در شهر قم سکونت داشت و ضمن تربیت طلاب لبنانی، در مقاطع مختلف به حمایت از ایدئولوژی انقلاب اسلامی پرداخته و مباحثی در زمینه حکومت در سیره اهلبیت(ع) مطرح کرد.
وی پس از عمری مجاهدت علمی در تاریخ ۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸ در بیمارستانی در بیروت دار فانی را وداع گفت.