خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ارتش آمریکا اعزام هزاران نیروی نظامی به خاورمیانه را بررسی می کند

مهر | بین‌الملل | جمعه، 15 آذر 1398 - 00:37
مقامهای ارتش آمریکا روز پنج شنبه کوشیدند تا طرحهای خود برای افزایش احتمالی شمار نظامیان آمریکا در خاورمیانه را به بهانه نگرانی از اقدامات ایران در منطقه توجیه کنند.
خاورميانه،اعزام،جان،نظامي،رود،وضعيت،بررسي،منطقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شماری از مقامهای آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفتند که ایالات متحده در حال بررسی اعزام هزاران نیروی نظامی اضافی به خاورمیانه به منظور بازدارندگی در برابر ایران است.
اما به گفته این مقامات هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است و وضعیت همچنان متغیر است.
این مقامهای آمریکایی مدعی شدند که اطلاعات بدست آمده ظرف یکماه گذشته نشان می دهد ایران موقعیت نیروها و تسلیحات خود را تغییر داده است.
این در حالی است که پنتاگون روز چهارشنبه قویاً گزارش مجله وال استریت مبنی بر اعزام ۱۴ هزار نیروی نظامی اضافی به منطقه خاورمیانه را تکذیب کرد.
در همین ارتباط، قانونگذاران روز پنج شنبه «جان رود»، مرد شماره سه پنتاگون، را مورد سؤال قرار دادند که آیا اعزام نیروهای نظامی بیشتر به منطقه خاورمیانه در دست بررسی است یا خیر.
جان رود در این باره گفت: «بر مبنای آنچه که با نگرانی شاهدش هستیم، این احتمال وجود دارد که به تنظیم و تعدیل موقعیت نیروهای خود نیاز پیدا کنیم».
وی در ادامه افزود: «ما همیشه در حال بررسی [اوضاع] هستیم و در واقع، بر مبنای وضعیت تهدید آمیز در خاورمیانه ما مراقب و مواظب هستیم و وزیر دفاع به من گفته است که در صورت لزوم قصد دارد در وضعیت نیروهایمان در آن منطقه تغییراتی ایجاد کنیم».
گفتنی است که قانونگذاران با اعلام عدم کفایت پاسخهای جان رود، خواستار توضیح «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در این باره شدند.