خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

همایش ملی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» در قم برگزار می‌شود

مهر | دین و اندیشه، استان‌ها | پنجشنبه، 14 آذر 1398 - 17:13
قم - دبیر اجرایی همایش هوش مصنوعی و علوم اسلامی گفت: این همایش با حضور پژوهشگران، فضلای حوزوی و دانشگاهی ۲۸ فروردین ماه سال آینده در قم برگزار می‌شود.
همايش،برگزار،هوش،مصنوعي،عرصه،برگزاري،اسلامي،قاسمي

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا قاسمی ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این همایش گام مهمی در راستای تحقق زنجیره تمدن اسلامی است و از همه فعالان و پژوهشگران دعوت می‌کنیم تا به جریان علمی این همایش بپیوندند.
وی ادامه داد: گام اول همایش، برگزاری پیش نشست‌ها است که ۶ پیش نشست در مراکر مختلف برگزار شده و برگزاری این پیش‌نشست‌ها در راستای جریان سازی و گفتمان سازی ادامه دارد.
دبیر اجرایی همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی با اشاره به اینکه این همایش در ۲۸ فروردین ماه سال ۹۹ برگزار می‌شود، افزود: برگزاری کارگاه‌های علمی و فنی، رویدادهای کسب و کارهای نوین و نمایشگاه دستاوردها که در حاشیه همایش برگزار می‌شود از جمله برنامه‌های این همایش است.
قالب‌های ارائه آثار همایش
قاسمی گفت: دبیرخانه‌ای در دانشگاه علم و صنعت مستقر شده که فعالان عرصه هوش مصنوعی می‌توانند به آزمایشگاه داده کاوی علم و صنعت بپیوندند و اجرای این همایش ویترینی برای ارائه دستاوردهای این حوزه است.
وی تأکید کرد: از مراکزی که در این زمینه فعالیت دارند دعوت می‌کنیم تا همکاری جدی داشته باشند و همایش زمینه‌ای برای ادامه و امتداد این مسیر مهم است.
دبیر اجرایی همایش هوش مصنوعی و علوم اسلامی با بیان اینکه این همایش با حضور متخصصین دانشگاهی و فضلای حوزه و برخی مسئولان فعال در این عرصه برگزار می‌شود،‌ گفت: همایش در توسعه زیر ساخت‌های فنی این عرصه و ورود پژوهشگران و شناخت آنان برای این عرصه نتایج مهمی را به دنبال دارد.
قاسمی، مقاله و یادداشت تحلیلی را عمده کار این همایش دانست و افزود: پروژه فناورانه کسب و کار، محتوای ترویجی و هنری، طرح‌ها و سامانه‌های در حال توسعه، ایده پردازی و تجربه‌نگاری و زیرساخت نرم افزاری و سخت‌افزاری از جمله قالب‌های ارائه آثار این همایش است.