خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مراسم یادبود شهدای رسانه و ارتش برگزار شد

ایسنا | فرهنگی و هنری | پنجشنبه، 14 آذر 1398 - 16:18
به مناسبت چهاردهمین سالگرد شهادت اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در سانحه سقوط هواپیمای C۱۳۰، ظهر امروز (۱۴ آذرماه) مراسم بزرگداشتی در بهشت زهرا (س) برگزار شد.
مراسم،رسانه،اصحاب،هواپيماي،سقوط،ارتش،حادثه،برگزار،C،صداوسيما

به مناسبت چهاردهمین سالگرد شهادت اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در سانحه سقوط هواپیمای C۱۳۰، ظهر امروز (۱۴ آذرماه) مراسم بزرگداشتی در بهشت زهرا (س) برگزار شد.
به گزارش ایسنا، مراسم نمادین یادبود شهدای اصحاب رسانه؛ از آغاز انقلاب اسلامی تا شهدای رسانه‌ای مدافع حرم همزمان با چهاردهمین سالگرد حادثه سقوط هواپیمای C۱۳۰، ظهر امروز (پنج‌شنبه، ۱۴ آذرماه) در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) برگزار شد.
سیدعزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی در این مراسم اظهار کرد: همه باید بدانیم که وقتی لباس خبرنگاری از تن شخصی خارج شود، شخص دیگری هست که آن را بپوشد و رسالتش را انجام دهد.
شهدای خبرنگار رفتند تا رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران را به تصویر بکشند.
ضرغامی افزود: آن زمان خیلی‌ها تصور می‌کردند که تحت تاثیر حادثه سقوط هواپیمای c۱۳۰، رزمایش برگزار نمی‌شود، اما اتفاقا با مهارت بسیار برگزار شد.
من نیز در آن‌جا حضور داشتم و با امیر کوچکی (فرمانده نیروی دریایی وقت) مصاحبه کردم.
رئیس اسبق صداوسیما خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که تعداد اصحاب رسانه در این حادثه زیاد بود و علاوه بر خبرنگار صداوسیما، تعدادی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها نیز حضور داشتند، ارتش علاقه‌مند بود تا اصحاب رسانه بیشتر مورد توجه قرار بگیرند و محور مراسم باشند.
ارتشی‌های عزیز شجاع و با رشادت در دفاع از کشور ایستاده‌اند.
سازمان صداوسیما و بسیج رسانه و ارتش با همکاری مسوولان بهشت زهرا (س) متولیان این مراسم یادبود بودند.
به گزارش ایسنا، ۱۵ آذرماه ۸۴، هواپیمای C۱۳۰ سقوط کرد.
این حادثه حدود ۱۱۶ کشته بر جا گذاشت که از این تعداد ۹۴ جسد مربوط به سرنشینان هواپیما بود؛ اجسادی که اغلب آن‌ها را خبرنگاران و عکاسانی تشکیل می‌دادند که برای ماموریت از سوی رسانه‌های‌شان سوار این کشتی مرگ شدند.
شهید حسن قریب و شهید اسماعیل عمرانی عکاس و خبرنگار ایسنا بودند که در جریان این فاجعه، آسمانی شدند.
انتهای پیام