خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فعال کردن بخشی از فضای کلینیک‌های ویژه به منظور خدمات درمانی آنفلوانزا

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | پنجشنبه، 14 آذر 1398 - 13:34
جان بابایی گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزا و ازدحام مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها تمهیداتی اندیشیده شود تا با فعال نمودن بخشی از فضای کلینیک‌های ویژه داخل و خارج بیمارستان ارائه خدمت انجام گیرد.
درماني،آنفلوانزا،بهداشتي،درمان،پزشكي،ارائه،توجه،معاونت،محترم ...

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزا و ازدحام مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها که می‌تواند سبب تأخیر در ارائه خدمات درمانی و یا اعزام بی‌مورد شود، تمهیداتی اندیشیده شود تا با فعال نمودن بخشی از فضای کلینیک‌های ویژه داخل و خارج بیمارستان در نوبت‌های صبح و عصر و حتی روز‌های تعطیل با استقرار پزشکان متخصصین عفونی، داخلی، اطفال و در صورت امکان فوق تخصصین ریه، ساماندهی لازم در ارائه خدمات و مدیریت درمان آنفلوانزا تا طبیعی شدن شرایط صورت پذیرد.
متن این نامه به شرح زیر است:
ریاست محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ...
موضوع: خدمات درمانی آنفلوانزا در کلینیک‌های ویژه
با توجه به شیوع آنفلوانزا و ازدحام مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها که می‌تواند سبب تأخیر در ارائه خدمات درمانی و یا اعزام بی‌مورد شود، مقتضی است تمهیداتی اندیشیده شود تا با فعال نمودن بخشی از فضای کلینیک‌های ویژه داخل و خارج بیمارستان در نوبت‌های صبح و عصر و حتی روز‌های تعطیل با استقرار پزشکان متخصصین عفونی، داخلی، اطفال و در صورت امکان فوق تخصصین ریه، ساماندهی لازم در ارائه خدمات و مدیریت درمان آنفلوانزا تا طبیعی شدن شرایط صورت پذیرد.
بدیهی است ترتیبی نیز اتخاذ شود با توجه به هماهنگی انجام شده با معاونت محترم غذا و دارو، داروی مورد نیاز این بیماران در داروخانه کلینیک ویژه تامین و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
ضمنا با توجه به فعال شدن مراکز بهداشتی درمانی با پوشش جمعیت بالای ۵ هزار نفر به صورت تمام وقت توسط معاونت محترم بهداشتی، هماهنگی‌های لازم را جهت پذیرش بیماران مشکوک طبق پروتکل ابلاغی وزارت، از این مراکز تمام وقت به کلینیک‌های اشاره شده فراهم آورند.
لازم به ذکر است آمار روزانه مراجعین سرپایی و موارد بستری را به معاونت بهداشتی وزارت متبوع اعلام نمایید.
انتهای پیام/