خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برگزاری سمینار یک روزه "جوامع پایدار و تاب‌آور"

ایسنا | دانش و فناوری | پنجشنبه، 14 آذر 1398 - 13:31
مرکز پژوهشی پایداری و تاب‌آوری زیرساخت‌های دانشگاه صنعتی شریف با هدف نشر مفاهیم جدید طراحی سیستم‌های جامعه "سمینار جوامع پایدار و تاب آور" را با حضور متخصصان و کارشناسان این حوزه برگزار می‌کند.
سمينار،پايداري،تاب،كاركرد،پايدار،پژوهشي،مركز،جامعه،زيرساختها ...

مرکز پژوهشی پایداری و تاب‌آوری زیرساخت‌های دانشگاه صنعتی شریف با هدف نشر مفاهیم جدید طراحی سیستم‌های جامعه "سمینار جوامع پایدار و تاب آور" را با حضور متخصصان و کارشناسان این حوزه برگزار می‌کند.
به گزارش ایسنا، "سمینار یک روزه جوامع پایدار و تاب آور" با حضور متخصصان و کارشناسان این حوزه روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.
دکتر حسین پورزاهدی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران و رئیس مرکز پژوهشی پایداری و تاب‌آوری زیرساخت‌ها در این خصوص گفت: زیرساخت‌های جامعه (مانند آب، برق و حمل‌ونقل) در فرآیندی به نسبت درازمدت و پرهزینه ساخته می‌شوند.
این زیرساخت‌ها اغلب با تهدیدهای متعدد طبیعی و ساختگی روبرو هستند که بقاء کارکرد مطلوب آنها را تهدید می‌کنند.
به گفته وی زیرساختها اغلب با زندگی بشر پیوند دارند، و اختلال در آن‌ها زندگی مردم را در مخاطره می‌افکند.
چگونگی طراحی این زیرساختها که پایدار باشند و در بحران‌های طبیعی و ساخته بشر تاب‌آور، موضوعی است که این روزها در بسیاری رشته‌های مهندسی مورد بررسی قرار گرفته است.
رئیس مرکز پژوهشی پایداری و تاب‌آوری زیرساخت‌ها افزود: تاب‌آوری، توانایی سیستم برای حفظ سطح کارکرد مطلوب در رویارویی با خطرات احتمالی و بازگشت بهنگام به سطح کارکرد اولیه است، و پایداری، توانایی سیستم در برآوردن نیازهای کارکرد مطلوب خود در دراز مدت، بدون سرریز هزینه‌های خود به سیستم های دیگر است.
مرکز پژوهشی پایداری و تاب‌آوری زیرساختها برای نشر این مفاهیم نوی طراحی سیستم‌های جامعه نتایج برخی از پژوهش‌های خود در این زمینه را در یک سمینار یک روزه ارایه می‌کند.
پورزاهدی گفت: هوشمندسازی مدیریت بحران، نوسازی بافت فرسوده، ارزیابی تاب آوری جامعه، سرمایه‌گذاری بهینه در دریاچه ارومیه از جمله محورهای اصلی این سمینار است.
استاد دانشکده مهنسی عمران در ادامه یادآور شد: موضوع‌های مورد بحث در این سمینار مسایل حاد روز است که از جمله آنها می توان به؛ نوسازی بافت فرسوده، سامانه سنجش و بهینه سازی تاب آوری شهری، هوشمندسازی مدیریت بحران، سرمایه‌گذاری موثر در پروژه‌های پشتیبان دریاچه ارومیه، اثرات آشکار و پنهان خشک شدن دریاچه ارومیه، و سامانه تبیین ریسک زلزله برای شهروندان اشاره کرد.
سمینار یک روزه جوامع پایدار و تاب‌آور روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.
متخصصان علاقه‌مند به‌ حضور در این رویداد می‌توانند در ساعات اداری با دبیرخانه این سمینار به شماره تلفن ۶۶۱۶۴۱۸۱ تماس بگیرند.
انتهای پیام