خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استفاده بهینه از ظرفیت های کشور با تشکیل سازمان بازاریابی

ایسنا | بازار | چهارشنبه، 13 آذر 1398 - 17:04
معاونت فروش و بازاریابی هلدینگ آذرگستران آسیا و طراح پروژه های استراتژیک بازاریابی، مزیت‌های شکل‌گیری سازمان بازاریابی در کشور را تشریح کرد.
بازاريابي،سازمان،كشور،جذب،نوين،درك،بازار،ايجاد،اقتصادي،توجه، ...

معاونت فروش و بازاریابی هلدینگ آذرگستران آسیا و طراح پروژه های استراتژیک بازاریابی، مزیت‌های شکل‌گیری سازمان بازاریابی در کشور را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا بنا بر اعلام هلدینگ آذرگستران آسیا، بازاریابی در دنیای امروز یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک بنگاه تولیدی و تجاری است و فعالان اقتصادی تحصیل کرده و موفق کشور ما نیز با درک این مهم، به اصول و روش‌های نوین بازاریابی توجه ویژه‌ی نشان داده‌اند.
دکتر نیما شجاعی، مولف و مترجم چندین عنوان کتاب در حوزه بازاریابی و فروش، از رتبه‌های برتر دوره کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه بازاریابی و برندینگ به شمار می‌رود.
وی پروژه‌های استراتژیک بازاریابی را در صنایع مختلف سازمان‌دهی کرده و تالیفات وی از جمله منابع مورد استفاده دانشجویان دوره های بازرگانی و کسب وکار است.
دکتر شجاعی که اکنون ضمن عضویت در هیات مدیره هلدینگ آذرگستران آسیا، معاونت فروش و بازاریابی این مجموعه را به عهده دارد، در این مصاحبه با ما از فضایی سخن می‌گوید که می‌تواند ظرفیت پنهان فضای بازار کشور را در قالب یک سازمان بازاریابی، متحول نماید.
دیدگاه شما در مورد اهمیت بازاریابی در دنیای امروز چیست؟
معتقدم امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر کلامی در حوزه اقتصاد و هر طرحی در این حوزه، از یک لباس ساده گرفته تا تولید و توزیع پیچیده‌ترین محصولات در هر گروه، به شناخت زبان بازاریابی نوین نیازمند است.
این بدان معنی است که بازاریابی به مثابه موجودیست زنده که دائما در حال صحبت با ماست.
بعنوان مثال وقتی در یک فروشگاه زنجیره‌ای ورود می‌کنیم، از صدای رنگ بندی های هر شلف تا محصولاتی که در طبقات مختلف با قیمت‌های متنوع با طرح‌ریزی‌ها و بسته‌بندی‌های خاص حضور دارند با ما در حال مکالمه هستند.
آنها به ما می‌گویند که ما زنده‌ایم و هر کدام با گویشی پنهان با هر کدام از مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنند.
بعضی‌ها جذب قیمت آنان و بعضی ها جذب نوع بسته بندی و بعضی دیگر جذب برندها می شوند.
فی‌الواقع جهان امروز حکم دهکده‌ای را یافته، که سفره بازار یکپارچه‌اش در سرتاسر قاره‌ها گسترده است و بازاریابی مدرن می‌تواند محصول تولیدی و خدمات یک فعال اقتصادی را به این سفره وصل کند.
جالب است بدانید بر اساس یک مطالعه توسط Lead Pages انجام گرفته، حدود ۴۷ درصد از شرکت‌های کوچک در تلاش‌اند تا بازاریابی درستی را انجام دهند.
این نشانگر آن است که در نقطه‌ای از تاریخ قرار داریم که بازاریابی در آن تغییرات باورنکردنی ایجاد کرده است.
با پیشرفت‌های سریع و بروز رسانی‌هایی که در این زمینه انجام‌ شده است، صاحبان کسب‌وکارها باید به هرگونه‌ای که می‌توانند خود را با شرایط جدید بازار وفق دهند و به تشکیل تیم بازاریابی اقدام کنند.
رجیس مک کنا، معتقد بود که بازاریابی همه‌چیز است.
همیشه در میان کارآفرینان و دانشجویان در سمینارهای مختلف این جمله را با تمام وجود عنوان می کنم که؛ کسی که بازاریابی را درک کند، می تواند زندگی و معنای واقعی آن را درک کند.
این تعریف جسورانه‌ای که مک‌کنا عنوان کرده به ما می‌گوید هر کاری که می‌کنیم بخشی از بازاریابی ماست.
این یعنی بازاریابی به تحقیق، طراحی محصول، قیمت‌گذاری و تبلیغات محدود نمی‌شود و کوچکترین مسائل کاری از جمله نحوه پاسخ دادن به تلفن و سرعت ما در حل مشکلات را شامل می‌شود.
با توجه به این که کشور ما در معرض تحریم و فشارهای خارجی قرار دارد، بازاریابی می تواند گره‌ای از مشکلات ما باز کند؟
با مشکلات ناشی از تحریم و هرگونه محدودیتی که در بازار ایجاد می‌شود، می‌توان به تولد بازاریابی نوین در ایران و رشد و شکوفایی آن بیشتر امیدوار بود.
این بازاریابی است که به ما می‌گوید در چه موقعیتی هستیم و چگونه می‌توانیم به سمت تعالی حرکت کنیم.
حتی سیاست‌های مختلف تجاری با کشورهای همسایه نیز در تعریف بازاریابی خارجی ما قرار می‌گیرد.
مذاکرات و مراودات اقتصادی و تجاری در هر کانالی که انجام شوند به نوعی یک تعامل طولانی‌مدت به شمار می‌روند و این تعریف بخشی از بازاریابی است.
بازاریابی راهی عالی است برای اینکه درک کنیم چه چیزی آدم‌ها را جذب و آنها را به محصولات و خدمات برند ما مشتاق می‌کند و در شرایطی که با محدودیت روبرو هستیم، ابزارهای بازاریابی می‌تواند محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کند.
برای استفاده بهتر از ابزاراهای بازاریابی نوین در مسیر فعال سازی ظرفیت‌های اقتصادی کشور چه اقدامی باید انجام دهیم؟
تشکیل سازمان بازاریابی در کشورمان واقعاً ضرورتی انکارناپذیر است، چون بازاریابی نقش‌های متعددی در سازمان‌ها اعم از دولتی و خصوصی دارد.
ایجاد آگاهی، حفظ و نگهداری از اعتبار و ارزش برند، توجه به مشتریان و نیازهای آن‌ها برخی از نقش‌های حیاتی است که پس از شکل گرفتن سازمان بازاریابی و عملیاتی شدن آن، ارزش و اهمیت پیدا می‌کند.
با تاسیس سازمان بازاریابی در کشور، می‌توان در کمیسیون‌های مختلف این سازمان به کنترل قیمت‌ها در اصناف مختلف، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، جذب تورسیم و بهبود راهکارهای گردشگری، انسجام بازاریابی کالاها در بازارچه‌های مرزی، بسترسازی توانمندی‌های هر استان و هر شهر با توجه به پتانسیل بالقوه‌ای که مغفول مانده است، اقدام کرد.
امیدوارم دولتمردان و کارشناسان ما چه در سطوح نظری و دانشگاهی و چه در قالب اجرایی، زمینه های تشکیل سازمان بازاریابی را در کشور ایجاد نمایند.
انتهای رپرتاژ آگهی