خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 24 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تهیه سند جامع تشخیص و آموزش کودکان دارای هیجانات رفتاری

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | یکشنبه، 10 آذر 1398 - 11:16
حسینی گفت: ۱۵۲ هزار دانش آموز با نیاز ویژه داریم که برای به فعلیت رسیدن توانایی‌های آنان تلاش می‌کنیم.
فراگير،آموزش،سازمان،مدارس،مدرسه،پذيرا

بیشتر بخوانید:
به گزارش خبرنگارجواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان اصلی این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه باید اجتماعی باشند و باید آرمان جامعه دوستدار معلول، کودک و جانباز را محقق کنیم.او با اشاره به اینکه ۱۵۲ هزار دانش آموز با نیاز ویژه داریم که برای به فعلیت رسیدن توانایی‌های آنان تلاش می‌کنیم، ادامه داد: در سازمان به دنبال تحقق نگاه فراگیر هستیم یعنی از سمت تفکیک دانش‌آموزان به تلفیق و سپس به فراگیری پیش برویم.حسینی با بیان اینکه اکنون ۱۶۰۰ دانش‌آموز را در مدارس خاص و ۷۱ هزاردانش‌آموز با نیاز ویژه را در مدارس پذیرا (عادی) داریم، گفت: ۱۲ هزار مدرسه عادی ما مدرسه پذیرا هستند که دانش آموزان طرح فراگیر در آن به تحصیل مشغول هستند.رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: در مدارس طرح فراگیر معلم رابط در نظر گرفتیم.
در این راستا ۱۱ تا ۱۲ مدرسه دیگر نیز در راستای دریافت مجوز هستند، همچنین ۶۸۰ مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات یادگیری ویژه داریم.او از تهیه سند جامع تشخیص آموزش و پشیگیری کودکان دارای هیجانات رفتاری تا پایان دی خبر داد و گفت: رویکرد بعدی ما مناسب سازی و فراگیر سازی آموزش هاست.