مدیران مدارس برای نهادینه شدن سند تحول بنیادین تلاش کنند
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین اولویت اصلی و استراتژیک دستگاه تعلیم و تربیت است و در این میان مدیران مدارس به عنوان متولیان خط مقدم نظام تعلیم و تربیت باید تمام تمرکز خود را بر نهادینه شدن این سند در مدارس قرار دهند.

ایسنا/خراسان جنوبی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین اولویت اصلی و استراتژیک دستگاه تعلیم و تربیت است و در این میان مدیران مدارس به عنوان متولیان خط مقدم نظام تعلیم و تربیت باید تمام تمرکز خود را بر نهادینه شدن این سند در مدارس قرار دهند.
علیرضا کاظمی، امروز پنج شنبه 7 آذر در گردهمایی مدیران مدارس، مربیان، مشاورین، معاونین پرورشی و مراقبین سلامت شهرستان قاینات اظهار کرد: لازمه اثربخشی فرآیند تعلیم و تربیت و برنامههای تربیتی، داشتن اخلاص در عمل و انجام امور برای جلب رضای معبود است.
وی، از مربیان و معاونین تربیتی مدارس به عنوان طلایه داران و پرچمداران نظام تعلیم و تربیت در قاموس آموزش و پرورش اسلامی ایرانی یاد کرد و افزود: علم بدون مهارت همانند بذری است که بر روی سنگ پاشیده شود و هیچ اثر و میوهای نخواهد داشت.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بسیج را به عنوان مهمترین ایده خلاقانه بنیانگذار کبیر انقلاب در کنار سایر خلاقیتهای امام راحل(ره) دانست و تصریح کرد: تکیه بر خدا و ادای تکلیف رمز موفیت در تمام عرصهها به ویژه فرآیند خطیر و پر فراز و نشیب تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی است.
کاظمی معنای تربیت را نهادینهشدن آموزهها و ارزشها در وجود متربی به طوری که تبدیل به شخصیت در فرد شود، دانست و اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین و تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی، علمی ارزشمند و مفید است که روح دینی در آن حاکم باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاوتهای ماهوی علم در فرهنگ غرب با اسلام، خاطرنشان کرد: از نظر غرب علمی مفید است که نیازها و لذایذ مادی انسان را تأمین کند، اما در تعلیم و تربیت اسلامی علمی مفید است که برای خدا و در خدمت به خلق خدا باشد.
وی، توجه به تشکلات دانشآموزی و سازمان دانشآموزی را زمینهساز بصیرتافزایی دانشآموزان و خنثیسازی توطئههای دشمن در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی دانست و یادآور شد: مهمترین عنصر موفقیت در برنامههای تربیتی نگاه متفاوت اولیای خانه و مدرسه با توجه به تفاوتهای فردی، ذائقههای شخصی و سلیقههای مختلف دانشآموزان بوده و این یکی از جنبههای برقراری عدالت آموزشی است.
انتهای پیام