خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«درآمدی بر سواد رسانه‌ای، هنرهای تعاملی و مخاطب‌شناسی» منتشر شد

مهر | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 04 آذر 1398 - 11:06
کتاب «درآمدی بر سواد رسانه‌ای، هنرهای تعاملی و مخاطب‌شناسی» توسط نشر پشتیبان منتشر شد.
سواد،اطلاعاتي،كتاب،ايجاد،تعاملي

به گزارش خبرنگار، کتاب «درآمدی بر سواد رسانه‌ای، هنرهای تعاملی و مخاطب‌شناسی» به قلم «فاطمه امیری» و از سوی نشر پشتیبان به چاپ رسید.
در خلاصه این کتاب در تعریف «سواد رسانه‌ای» آمده است: «سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی نوعی از آموزش رسانه‌ای و اطلاعاتی است که نه تنها در انتخاب نوع رسانه و ابزارهای اطلاعاتی موثر است؛ بلکه محتوای رسانه‌ای و اطلاعاتی را با دیدگاه انتقادی، تربیتی، فرهنگی و دینی برای ایجاد نوعی از بینش و فهم در گزینش‌گری رسانه‌ای توسط مخاطبان مختلف برای تحقق جامعه مطلوب، مورد ارزیابی قرار می‌دهد و انتخاب مناسب را به مصرف‌کنندگان رسانه‌ای ارائه می‌دهد.»
در بخش دیگری از این خلاصه آمده است:
«سواد رسانه‌ای می‌تواند به افراد جامعه کمک کند تا:
*پیام‌های رسانه‌ای خود رت طراحی، ایجاد و توزیع کنند.
*چگونگی ایجاد پیام‌های رسانه‌ای را درک کنند.
*آنچه که رسانه‌ها می‌خواهند ما را به باور آن برسانند را تشخیص بدهند.
*تعصبات اطلاعات غلط و دروغ‌های رسانه‌ای را تشخیص بدهند.
*قسمتی از داستان که کتمان می‌شود را کشف کنند.
*پیام‌های رسانه‌ای را بر اساس تجربیات خود، باورها و ارزش‌هایشان ارزیابی کنند.»
کتاب «درآمدی بر سواد رسانه‌ای، هنرهای تعاملی و مخاطب‌شناسی» به قلم «فاطمه امیری» و به همت دپارتمان رسانه انتشارات پشتیبان تهیه و تدوین شده و روانه بازار کتاب شده است.