خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 14 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دانشکده مدیریت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان ایجاد می‌شود

مهر | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 03 آذر 1398 - 11:44
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از ایجاد دانشکده مدیریت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان با ضوابط مربوط به آموزش و پرورش در راستای تحقق برنامه‌های سند تحول بنیادین خبر داد.
پرورش،آموزش،سند،تحول،بنيادين،شوراي،برنامه،تدوين،تصويب،گام

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به روند تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سه گام در نظر گرفته‌ایم که گام اول آن تدوین و تصویب سند، گام دوم زمینه‌سازی و گام سوم اجرا بوده است.
وی افزود:‌ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که دارای ۱۳۱ راه‌کار است در ۶ زیرنظام تقسیم شده و برای هر راهکار برنامه‌ای به تصویب رسید که در مجموع ۵۳۰ برنامه تدوین شده و سال اجرای آن مشخص شده و در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد:‌ در برنامه زیرنظام تجهیز فضا، تجهیزات و فناوری که استانداردهای فضای مناسب آموزشی را در نظر دارد توسط سازمان مدیریت به تصویب رسیده و اکنون در حال اجرایی سازی در سطح کشور است.
ایجاد دانشکده مدیریت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان منطبق با ضوابط مربوط به آموزش و پرورش از دیگر مواردی است که در دانشگاه فرهنگیان مورد نظر داریم.
نویدادهم گفت: در زیرنظام مربوط به برنامه درسی ملی نیز همه دروس از اول دبستان تا پایان دبیرستان بازخوانی شد و همسوسازی کتب درسی با مفاهیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت گرفته است.
وی گفت: برنامه ۵ ساله وزارت آموزش و پرورش منطبق با برنامه ششم توسعه تدوین شده و با محوریت گسترش فرهنگ تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی دوره‌های مختلفی برای مدیران و معلمان آموزش و پرورش تدوین شده است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به مفاد فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: الگوی نظارت و ارزیابی در سه لایه مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش تدوین و تصویب شده است.
وی افزود: آیین‌نامه اجرایی مدرسه ترجمان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس است که اخیراً بازخوانی شده است و هدف ما تبدیل نظام آموزشی به یک نهاد فرهنگی تربیتی است که براساس آن همه مأموریت‌های وزارت آموزش و پرورش باید مبتنی بر اهداف منظور بازخوانی شود.
رضا مددی رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز در ادامه این جلسه گفت: در سال‌های‌ ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ بیش از ۵۰۰ برنامه را ذیل ۱۳۱ راهکار و ۶ زیرنظام سند تحول در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسانده‌ایم که این زیرنظام‌ها تکلیف آموزش و پرورش را تا سال ۱۴۰۴ مشخص کرده است.
وی افزود:‌ برنامه‌های زیرنظام‌ها ذیل برنامه ششم توسعه تدوین شد و برش استانی زیرنظام‌ها در طول برنامه ششم توسعه مشخص شده که در نتیجه برنامه‌های ۷۲۴ منطقه آموزشی آموزش و پرورش تدوین و ترسیم شده و آماده اجرایی و عملیاتی شدن در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ است.
همه فعالیت‌های مدارس در سال تحصیلی جاری حول اهداف برنامه‌های تصویب شده صورت خواهد گرفت و ارزیابی ما بر این است که به طور متوسط در حدود ۳۰ درصد از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحقق یافته است.