خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 01 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اثرگذاری تبلیغ به میزان پایبندی و تعهد مبلغ بستگی دارد

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 23 آبان 1398 - 13:26
سنندج - مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: اثرگذاری تبلیغ نیازمند میزان تعهد و پایبندی مبلغ به کاری است که انجام می‌دهد.
روحانيون،تبليغ،دين،متخلق،تبليغي،پايبندي،كردستان،برعهده،تبليغات

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر امروز در جلسه روحانیون مستقر استان اظهار کرد: نقش تبلیغی و تبیینی که رسول اکرم و پیامبران الهی برعهده داشتند امروز برعهده روحانیون است و ایفای نقش تبلیغ اقتضا می‌کند که مولفه‌ها، شاخصه‌ها و معیارهای یک مبلغ را روحانیون داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در آموزه‌های روایی اعلام شده آنچه که می‌تواند کار مبلغ را آسان می‌کند خویشتنداری، متخلق به اخلاق و ویژگی‌هایی باشد که آنها را تبلیغ و تبیین می‌کند، افزود: در حوزه فرهنگ دین و بیان معارف دین این مهم باید مورد توجه روحانیون باشد.
وی عنوان کرد: رفتار انسان‌ها منشا تبلیغ است و تاثر رفتار و منش انسان‌ها در شکل گیری ویژگی‌های تربیتی افراد به مراتب بیشتر از تاثیر سخن اوست و این هم امری تکوینی و روانشناختی به شمار می‌رود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: تعهد و پایبندی به آنچه که ما می‌خواهیم دیگران انجام دهند علیرغم دشوار بودن آن یک ضرورت است و اگر میزان تاثیرگذاری تبلیغ کاهش می‌یابد نیاز به بازنگری در وجدان کاری خودمان دارد.
حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: هر اندازه که در نگاه کلان اجتماعی کنشگران فعالیت‌های فرهنگ دین و تبلیغی، پایبندی خود را متخلق به رفتارهای ارزشی و فضیلت‌ها کمتر بدانند جامعه هم نسبت به فعالیت‌های دینی و اجتماعی لجام گسیخته می‌شود.
وی اضافه کرد: هر چه عالمان دین خودشان متخلق تر باشند رفتارشان الگو و اسوه‌ای برای مردم خواهد بود.
در این نشست روحانیون مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کردند و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.