خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 27 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نظام خلاقیت و نوآوری در وزارت آموزش و پرورش استقرار یافت

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 21 آبان 1398 - 14:38
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ارتقا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس گفت: نظام خلاقیت و نوآوری در وزارت آموزش و پرورش استقرار یافت.
بازار،ايده،آموزش،هنرجويان،معرفي،پرورش،خلاقانه،مربيان،فني،نيك ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمدعلی علی‌نژاد پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از منتخبان نخسین جشنوارا ملی ایده بازار و ساخت پروژه و دستاوردهای فناورانه و خلاقانه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در تالار مهرگان ساری اظهار داشت: استقرار نظام حلاقیت و نوآوری در آموزش و پرورش در راستای تربیت جامع و بالندگی معنوی و اخلاقی و حمایت مادی و معنوی از مدیران مربیان و دانش آموزان خلاق نوآور و کارآفرین است.
وی افزود: فرهنگ نوآوری جهت توسعه کسب و کار، آشنایی دانش‌آموزان با کسب و کار، معرفی ایده، کشف استعداد نسل جوان با تکیه بر فعالیت فنی و حرفه‌ای است که اجرای متوازن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تاکید بر ارتقا کیفیت و جایگاه مدارس اهمیت دارد.
معاون فناوری توسعه فنی و حرفه‌ای وزیر آموزش و پرورش گفت: 162 هنرجو در فعالیت این جشنواره شرکت کردند و سه هزار ایده بازار پروژه ساخت خلاقانه طرح‌ها به دبیرخانه ارسال شد که در رشته‌های برق، صنایع شیمیایی در جشنواره ایده بازار حضور یافتند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: نقش معلم و مربیان در تربیت دانش‌آموزان و هنرجویان بسیار موثر و کارهای خلاقانه دانش‌آموزان بسیار تحسین برانگیز است.
عسگری نیکزاد افزود: هنرجویان در هنرستان‌ها با هدایت مربیان و آموزش صحیح در کارگاه‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشند.
مدیریت زمان جهت معرفی محصولات بسیار مهم است که این امر مهم را دانش‌آموزان در ارائه کالا دقت کنند.
وی گفت: معرفی به بازار نیز نیازمند هوش بازار و حمایت مسئولان است و باید همه ما در انجام وظایف ثابت قدم باشیم و حامی و پشتیبانی هنرجویان و هنرآموزان باشیم.
نیکزاد بیان کرد: ایده‌پردازان ایده و فن خود را به معرفی و داوری می‌گذارند در این راستا باید همه ما در انجام وظایف ثابت قدم باشیم و حامی و پشتیبانی هنرجویان و هنرآموزان باشیم.
وی افزود: باید دانش‌آموزان با هدایت کامل رشته‌هایی را انتخاب کنند که سربار جامعه نشوند بلکه بتوانند به درستی وارد بازار کار شوند.
انتهای پیام/ 682/ح