خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

برگزیده سیاسی بین‌الملل ورزشی اقتصادی اجتماعی و حوادث فرهنگی و هنری دانش و فناوری سلامت و پزشکی تصویری چند‌رسانه‌ای دین و اندیشه بازار استان‌ها یادداشت
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

آخرین اخبار به صورت آنی در موتور جستجوی خبیر: جستجو در میان 931254 خبر

خلاصه‌ساز خبیر‌نیوز ۲۵٪ از مهمترین جملات این متن را به صورت هوشمند برای شما خلاصه نموده است.

چند راهکار تغذیه‌ای برای کاهش "سردردهای میگرنی"

مشرق | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 20 آبان 1398 - 02:04
"میگرن" اختلالی مغزی ـ عصبی است که در آن، فرد دچار حملات عودکننده سردرد می‌شود؛ رعایت تدابیر تغذیه‌ای و پیروی از یک رژیم غذایی به روش آزمون و خطا می‌تواند از بروز سردردهای میگرنی جلوگیری کند.
ميگرني،ميگرن،سردردهاي،آب،كاهش،علائم،حملات،غذايي،تاثير،نقش،زندگي

به گزارش مشرق، "میگرن" اختلالی مغزی ـ عصبی است که در آن، فرد، دچار "حملات عودکننده‌ سردرد" می‌شود؛ شدت، مدت و تعداد حمله‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است.
میگرن غالباً در سنین 10 تا 40 سالگی بروز پیدا می‌کند؛ این مشکل، به‌طور میانگین در 12 درصد بزرگسالان رخ می‌دهد؛ در زنان شیوع بیشتری دارد و ممکن است کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.
علائم میگرن چیست؟
حالت تهوع، استفراغ، حساسیت شدید به نور یا صدا و حملات عودکننده سردرد که عموماً در یک طرف از سر بروز پیدا می‌کنند از شایع‌ترین علائم میگرن هستند.
علت بروز میگرن چیست؟
علت دقیق بروز میگرن هنوز مشخص نیست اما محققان دریافته‌اند نیمی از افراد مبتلا به میگرن، حداقل یک خویشاوند مبتلا به این اختلال داشته‌اند؛ بنابراین ممکن است برخی ژن‌ها در بروز این اختلال نقش داشته باشند همچنین دانشمندان معتقدند استرس، خستگی، کم‌خوابی، برخی اختلالات هورمونی و عوامل تغذیه‌ای در ظهور علائم میگرن نقش دارند.
راهکارهای درمان سردردهای میگرنی
ممکن است پزشک شما برای کاهش سردردهای میگرنی و حالت تهوع ناشی از آن، داروهای مختلفی تجویز کند اما به خاطر داشته باشید که اصلاح سبک زندگی و تغذیه، تاثیر بسیاری بر کاهش سردردهای میگرنی دارد؛ با توجه به اینکه علائم میگرن در افراد مختلف، متفاوت است، نمی‌توان برای همه افراد یک رژیم غذایی یکسان تجویز کرد و باید رژیم غذایی را به روش آزمون و خطا و بر اساس ویژگی‌های هر فرد تعیین کرد اما حذف برخی عادات غذایی یا کاهش مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند در کاهش شدت و تعداد حملات میگرنی موثر باشد.
غذاهایی که باعث تشدید سردردهای میگرنی می‌شوند
خوراکی‌هایی مانند قهوه، آجیل‌ها، پنیرهای کهنه، ماهی تن، غذاهای چرب و سرخ‌شده و بستنی‌ها و نوشیدنی‌های سرد، می‌توانند در ایجاد سردردهای میگرنی دخالت داشته باشند.
همچنین وجود ماده‌ای به نام فنیل اتیل آمین در شکلات باعث افزایش سردردهای میگرنی می‌شود و ماده‌ای به نام نیتریت در سوسیس و کالباس علاوه بر اینکه یک ماده‌ سرطان‌زاست، در تشدید حملات میگرنی نقش موثری دارد.
آب بنوشید
نوشیدن آب به میزان 6 تا 8 لیوان در روز ممکن است از بروز سردردهای میگرنی جلوگیری کند البته باید توجه کرد که در هنگام ورزش کردن یا در آب و هوای گرم، بدن به آب بیشتری نیاز دارد و میزان مصرف آب باید افزایش یابد.
سبک زندگی خود را تغییر دهید
علاوه بر رعایت تدابیر تغذیه‌ای، ورزش کردن، خواب کافی و دوری از هیجانات، استرس، نور و صدای زیاد نیز می‌توانند تاثیر بسزایی در کاهش سردردهای میگرنی داشته باشند.



برچسب‌ها:


سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.
[favicon بیرنیوز] سامانه هوشمند تحلیل خبر نسخه بتا ۰.۳ | 931254 خبر
برای بهره‌مندی از وب سرویس خلاصه‌ساز متون خبیر‌نیوز، با ما در ارتباط باشید:
انتخاب و چینش خبرها در این سایت به صورت خودکار توسط جستجوگر خبر خبیر‌نیوز صورت می گیرد. خبیر‌نیوز هیچ مسئولیتی در قبال محتویات خبرها ندارد.