۵ راهکار هوشمندانه برای استفاده ویدئو در بازاریابی محتوایی
هر چه تلاش کسبوکارهای مختلف برای شکوفایی در بازاریابی محتوایی بیشتر میشود، شمار بیشتری از آنها دستبهدامن ویدئوها میشوند. بر اساس مطالعهای که در سال ۲۰۱۸ انجام شده، ۸۲ درصد از کسبوکارها معتقد بودهاند که بکارگیری ویدئو در استراتژی بازاریابی محتوایی باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه آنها شده است.

هر چه تلاش کسبوکارهای مختلف برای شکوفایی در بازاریابی محتوایی بیشتر میشود، شمار بیشتری از آنها دستبهدامن ویدئوها میشوند.
بر اساس مطالعهای که در سال ۲۰۱۸ انجام شده، ۸۲ درصد از کسبوکارها معتقد بودهاند که بکارگیری ویدئو در استراتژی بازاریابی محتوایی باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه آنها شده است.
این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.
محبوبیت ویدئو در سال جاری شیب صعودی خواهد داشت و به نظر میرسد کاربران با کسبوکارهایی که در وبسایت خود از ویدئوها استفاده میکنند، روابط بهتری برقرار میکنند.
حال اگر شما برای بهبود بازاریابی محتوایی در شرکت خود می خواهید از ویدئو استفاده کنید، بهتر است استعدادتان را به نحو احسن به کار گیرید و نکات کلیدی را در رابطه با ساخت ویدئو رعایت کنید.
داستان برندتان را روایت کنید
نخستین گام تصمیم درباره موضوع پیامی است که میخواهید در دل ویدئوی خود قرار داده و پیشکش مخاطبین کنید.
ویدئوها داستانهای مصور هستند و بیشک بدون داشتن یک داستان، ساختن ویدئو هیچ مفهوم خاصی ندارد.
آیا درباره موضوع ویدئوی خود مطمئن هستید؟
درباره موضوعاتی فکر کنید که شرکت شما را از سایر رقبا متمایز میکند و این پرسشها را از خود داشته باشید: شرکت شما توانایی ارائه چه خدماتی را دارد که سایر شرکتها نمیتوانند؟
بخش عمده بازار هدف شما را چه افرادی تشکیل میدهند؟
پاسخ به این قبیل پرسشها ایدههای جالبی در ذهن شما ایجاد خواهد کرد.
استراتژی داشته باشید
فراموش نکنید که ویدئوها یکی از مهمترین قطعات پازل بازاریابی محتوایی در دنیای دیجیتال هستند و باید متناسب با سایر استراتژیهای برندتان باشند.
یکی از بهترین نکاتی که درباره ویدئو وجود دارد امکان استفاده از آنها در کانالهای مختلف اجتماعی مانند وبلاگها، وبسایت، رسانههای اجتماعی و حتی تبلیغات است.
بارگزاری ویدیو در وبسایت آپارات یکی از گزینههای مناسب برای بهبود سئو و موفقیت در بازاریابی محتوایی است.
ویدئوهای خود را در وبسایتتان میزبانی کنید و آنها را به کانالهای مختلف لینک دهید تا نتایج خود را با دقت بیشتری دنبال کنید.
یک سخنرانی جذاب ارائه کنید
مانند یک سخنران حرفهای بهجای آن که از روی متن بخوانید، یک مکالمه تعاملی داشته باشید.
اگر همانطورکه با دوستان خود صحبت میکنید در ویدئوهای خود صحبت نمایید، روابط شخصیتر و عمیقتری با مخاطبین خود خواهید داشت.
با روخوانی یک متن از پیش نوشته شده، این خطر در کمین شما نشسته است که کاربرانتان شما را فردی سرد و حتی غیرقابلاعتماد تصور کنند.
محل تصویربرداری را درست انتخاب کنید
قصد تهیه هر نوع از محتوای ویدئویی را که داشته باشید، باید به محل تصویربرداری دقت کنید.
به همه مولفههای مختلف موثر در ویدئو، مانند نور و صدا دقت کنید.
آیا مکان انتخابی شما به اندازه کافی آرام است؟
اگر بودجه کافی برای سرمایهگذاری روی تجهیزات نورپردازی ندارید، سعی کنید اتاقی با پنجرهها و نور طبیعی فراوان انتخاب کنید و یا از مشاوران این زمینه کمک بگیرید.
تجهیزات خود را به روز کنید
تجهیزات بسیار گستردهای برای ساخت ویدئوها وجود دارند.
بهعنوان نمونه وقتی راجع به دوربین صحبت میکنیم، طیف زیادی از دوربینها (از دوربینهای گوشیهای هوشمند گرفته تا دوربینهای حرفهای) موجود هستند.
هرچند برخی از گوشیهای همراه امروزی دوربینهای واقعا تاثیرگذار و حرفهای در اختیار دارند، ولی اگر تصمیم به تهیه یک ویدئوی حرفهای دارید، پیشنهاد ما سرمایهگذاری روی دوربینهای فیلمبرداری حرفهایتر است.
اداره بازرگانی ایسنا با تکیهبر ۲۰ سال سابقه حرفهای رسانهای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسبوکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسبوکار میتوانند بهمنظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شمارههای ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.
انتهای رپرتاژ آگهی