خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 25 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ضرورت استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی در ترویج علم

ایسنا | دانش و فناوری، اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 19 آبان 1398 - 11:07
دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی یونسکو با بیان اینکه بدنه علم‌محور جامعه امکان ایجاد نگرش علمی در اقشار مختلف جامعه را دارند، به همه نهادها و مراکز توصیه کرد از ظرفیت انجمن‌های علمی در ترویج علم غافل نشوند.
علم،علمي،توسعه،صلح،كميسيون،كشور،و…،جلالي

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی یونسکو با بیان اینکه بدنه علم‌محور جامعه امکان ایجاد نگرش علمی در اقشار مختلف جامعه را دارند، به همه نهادها و مراکز توصیه کرد از ظرفیت انجمن‌های علمی در ترویج علم غافل نشوند.
به گزارش ایسنا، محمد جلالی در برنامه بزرگداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه که امروز در وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه علم آموزی تقاضای مشترک و جمعی بشریت از ابتدا بوده و همواره فرصتی را برای توسعه پایه‌ریزی کرده است، گفت: البته در دوره‌هایی نیز علم در راستای اهدافی برخلاف صلح و توسعه همچون برداشت بی‌رویه از منابع، جنگ‌افروزی و… مورد استفاده قرار گرفته، اما در چنین مواقعی نیز علم جوامع را به سمت اهداف پایدار و صلح راهنمایی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس علم تیر دولبه‌ای است که عده‌ای آن را در راستای منافع شخصی به کار گرفته‌اند.
نام‌گذاری روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، افزایش آگاهی‌های عمومی درباره علم را هدف قرار داده و کشور را به سمت خاستگاه علم و توسعه پیش می‌برد.
دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی یونسکو با بیان اینکه آمارهای داخلی و بین‌المللی رشد کشور در نرخ تولید علم را نشان می‌دهند، یادآور شد: از طرفی کشور درگیر چالش‌هایی است که تنها با اتکا به راه‌حل‌های پایدار برطرف خواهد شد و برای حل آن‌ها باید چرخه حیاتی علم را از تولید تا تصمیم‌گیری‌ اثربخش گسترش دهیم.
جلالی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته گامی در جهت تکمیل چرخه حیاتی علم برداشته‌ایم، گفت: تمرکز بر مرجعیت علمی انجمن‌ها و حضور آن‌ها در شورای عتف، کمیسیون و کارگروهی در وزارت علوم، مجلس، کارگروه سازگاری با تحولات محیط زیست و… از جمله این اقدامات و گامی برای سیاست‌گذاری مبتنی بر علم است.
ادامه دارد