خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 20 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

معاون جدید سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای منصوب شد

مهر | اقتصادی | سه شنبه، 14 آبان 1398 - 20:17
طی حکمی از سوی علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ناهید مسلمی به عنوان معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت این سازمان منصوب شد.
سازمان،برنامه،آموزش،پژوهشي،كشور،راستاي،حرفه،جايگاه،فني،مهارت ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بر اساس حکم علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، برنامه ریزی در چند محور به شرح زیر مورد تاکید قرار گرفته است:
رصد مستمر و شناسایی نیازهای پژوهشی مدیریت آموزش های فنی و حرفه ای و برنامه ریزی برای تامین آنها از طریق اجرای پژوهش های مؤثر و کاربردی.
برنامه‌ریزی جهت تقویت فعالیت های پژوهشی مربیان و مشارکت جویی هرچه بیشتر آنان در رویدادهای علمی و پژوهشی ملی و بین المللی.
بسترسازی و تمهید در راستای تسهیل دسترسی مدیران، کارشناسان و مربیان سازمان به نتایج مطالعات و پژوهش‌های روز دنیا در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای جهت توانمندسازی آنان.
توسعه ارتباطات سازمان با دستگاهها و نهادهای مطالعاتی و علمی و ارتقاء جایگاه و حضور سازمان در رویدادهای علمی و پژوهشی کشور.
ارتقاء جایگاه پژوهش در سازمان و تربیت نیروهایی با نگرش پژوهش محور در راستای مدیریت مطلوب و بهینه فعالیت ها.
برنامه ریزی در راستای ارتقای جایگاه مسابقات ملی و بین المللی مهارت در کشور از طریق تعامل با ذی نفعان.
برنامه ریزی ارتقای جایگاه نخبگان مهارتی در کشور و جلب مشارکت آنان در فعالیت های پژوهشی سازمان.
بازنگری و اصلاح فرآیندهای برنامه ریزی سازمان در راستای ارائه مدلی از برنامه ریزی آموزشی هدفمند، فعال و اثربخش.
اعتباربخشی به نظام ارزشیابی و آزمون صلاحیت های شغلی و شایستگی سازمان
بازنگری نظام مند استانداردهای آموزشی مطابق با نیاز روز بازارکار ، منعطف و متناسب با شرایط گروههای هدف مختلف آموزش های مهارتی
تضمین کیفیت آموزش های مهارتی با استفاده از استانداردها و شاخص‌های بین المللی و بروز رسانی مستمر آن توسط طراحی نظام ارزیابی فرآیندها و عملکرد آموزشی سازمان.
همکاری و هم افزایی با ادارات کل استانی و دفاتر ستادی در اجرای برنامه های مصوب سازمان.