سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«نسیم» موفق‌ترین شبکه سیما در جذب مخاطب برنامه‌های سرگرم‌کننده

مهر | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 13 آبان 1398 - 22:53
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما در زمینه برنامه‌های طنز و سرگرم‌کننده، شبکه نسیم در صدر شبکه‌های تلویزیون در جذب مخاطبان این برنامه‌ها قرار گرفت.
درصد،شبكه،طنز،مطالب

به گزارش خبرگزاری مهر، در نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی که از افراد بالای ۱۱ سال و بالاتر در تهران و سایر استان‌ها به انجام رسیده، در مجموع ۶۳.۲ درصد پاسخگویان پیگیر برنامه‌ها و مطالب طنز و سرگرم‌کننده یا مسابقه‌های غیر ورزشی از سیمای جمهوری اسلامی یا سایر رسانه‌ها هستند که از این میزان ۴۰.۵ درصد این برنامه‌ها را فقط از سیمای رسانه ملی و ۷.۴ درصد فقط از سایر رسانه‌ها و ۱۵.۳ درصد نیز از سیما و سایر رسانه‌ها دنبال می‌کنند.
شبکه نسیم در میان شبکه‌های مختلف تلویزیون با ۳۰.۸ درصد بیشترین بیننده را داشته و شبکه سه با ۲۰.۷ درصد رتبه دوم را به دست آورده است.
شبکه آی‌فیلم، شبکه شما، شبکه دو و شبکه یک به ترتیب در رتبه‌های بعدی این نظرسنجی قرار دارند.
پاسخگویان به غیر از شبکه‌های سیما، ۱۱.۴ درصد غالباً از شبکه‌های اجتماعی و ۵.۷ درصد از ماهواره برنامه‌ها و مطالب طنز و سرگرم‌کننده یا مسابقه‌های غیرورزشی را دنبال می‌کنند.
میانگین مدت تماشای برنامه‌ها و مطالب طنز و سرگرم‌کننده یا مسابقه‌های غیر ورزشی در بین پاسخگویان ۴۰ دقیقه در شبانه‌روز است؛ این درحالی‌ است که میانگین مدت استفاده از سایر رسانه‌ها برای پیگیری برنامه‌ها و مطالب طنز و سرگرم‌کننده یا مسابقه‌های غیرورزشی، ۱۶ دقیقه در شبانه‌روز است.