خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 02 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هدف از تشکیل بازارهای میوه و تره‌بار تنظیم بازار است

فارس | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 12 آبان 1398 - 11:02
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هدف از تشکیل بازارهای میوه و تره‌بار برای شهرداری، تنظیم بازار و کوتاهی دست واسطه‌ها بوده است، گفت: هیچ‌یک از شرکت‌های شهرداری سودده نبوده‌اند.
شهرداري،سودآوري،شهر،تشكيل،بازار،شوراي،تهران

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هدف از تشکیل بازارهای میوه و تره‌بار برای شهرداری، تنظیم بازار و کوتاهی دست واسطه‌ها بوده است، گفت: هیچ‌یک از شرکت‌های شهرداری سودده نبوده‌اند.
به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، احمد مسجدجامعی در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران درباره طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه در خصوص عرضه سهام شرکت‌ها و مؤسسات تابعه در بازار سرمایه اظهار داشت: بورس برای اینکه شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری را بپذیرد، باید کارنامه سودآوری آنها حداقل برای دو سه سال اخیر محرز شده باشد.
طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ام، هیچ‌کدام از این شرکت‌ها سودآور نبوده و گزارشی در این زمینه نداشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه شفافیت در این شرکت‌ها بسیار حائز اهمیت است، گفت:‌ولی این امکان وجود ندارد که طی سه ماه بتوانند شرکت‌ها وارد بورس شوند.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه شهری از ابتدا اصلاً برای سودآوری تعریف نشده‌اند، بلکه برای تنظیم بازار تشکیل شده‌اند.
وی اعلام کرد: به طور مثال؛ بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری هدف از تشکیل آن، سودآوری نبوده بلکه دسترسی شهروندان به این بازارها در برخی از مناطق بوده است.
مسجدجامعی گفت: همچنین کوتاه کردن دست واسطه‌ها دلیل دیگری است که علاوه بر تنظیم بازار، منجر به تشکیل بازارهای میوه و تره‌بار شد.
وی تأکید کرد: شهرداری تاجر نیست که بخواهیم سودآوری کنیم و اعضای شورای شهر به این نکته توجه داشته باشند که قرار نیست شهرداری را با این موضوعات اداره کنیم بلکه هدف اداره شهر است و نباید همه چیز را با نگاه سودآوری بررسی کرد.
انتهای پیام/