کمک به مدارس، محدود به مسائل مالی نیست
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مشارکت اولیا در مدارس نباید تنها معطوف به مسائل مادی شود.

معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مشارکت اولیا در مدارس نباید تنها معطوف به مسائل مادی شود.
به گزارش ایسنا، داوود بهرامی در مراسم گرامیداشت هفته اولیا و مربیان که به میزبانی فرهنگسرای نور ابهر برگزار شد، اظهار کرد: همکاری دو نهاد خانه و مدرسه در دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین بسیار مهم و حیاتی است.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از مشارکت اولیا در اجرای برنامههای مدارس، افزود: اولیا، سرمایههایی گرانبها برای مدارس هستند و باید تلاش شود تا از این ظرفیت به نحو مطلوبی در راستای ارتقای سطح علمی مدارس استفاده شود.
این مسئول با بیان اینکه مشارکت اولیا نباید تنها معطوف به مسائل مادی شود، تصریح کرد: مدرسه موفق، مدرسهای است که با استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای علمی و تخصصی اولیا، بستر رشد استعدادهای دانشآموزان بهعنوان آیندهسازان کشور را فراهم کند.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: عوامل اجرایی مدارس باید زمینه جلب اعتماد و مشارکت حداکثری اولیا در برنامههای مدارس را فراهم کنند تا شاهد پیشرفت و توسعه آموزش و پرورش باشیم.
بهرامی با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین، کتاب و مدرسه به عنوان قسمتی از منابع آموزشی در نظر گرفته شده است، افزود: به همین جهت اولیا به عنوان یکی از عناصر تاثیرگذار در مدرسه، نقش اساسی در تکمیل فرآیند آموزشی دارند.
در ادامه این جلسه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر نیز با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از ارکان تاثیرگذار هر جامعهای بهشمار میرود، اظهار کرد: تنها راه توسعه و پیشرفت کشور در عرصههای مختلف، توجه به آموزش و پرورش بهعنوان مردمیترین نهاد کشور است.
عباس عزیزخانی با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول تربیت دینی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و بدنی، هنری و زیباشناختی، اقتصادی و حرفهای و علمی و فناوری ساحتهایی هستند که تعلیم و تربیت دانشآموزان بر اساس آنها صورت میگیرد، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت زمانی موفق است که بتواند در زمینه همه ساحتهای تربیتی به کشف و پرورش استعدادها بپردازد و همکاری اولیا و مربیان تسهیلگر دستیابی به این اهداف است.
انتهای پیام