خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 24 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ضرورت حذف تنوع مدارس/ نباید دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی گزینش شوند

فارس | اجتماعی و حوادث | جمعه، 03 آبان 1398 - 17:07
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: حذف تنوع مدارس بسیار ضروری است اما کار کافی نیست یعنی اگر اجازه بدهیم که همچنان مدارس غیردولتی دست به گزینش بزنند و غربالگری کنند، باز مشکل خواهیم داشت.
آموزش،مدارس،حذف،پرورش،طبقات،تنوع،اجتماعي،يادگيري،ابتدايي،كلاس

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: حذف تنوع مدارس بسیار ضروری است اما کار کافی نیست یعنی اگر اجازه بدهیم که همچنان مدارس غیردولتی دست به گزینش بزنند و غربالگری کنند، باز مشکل خواهیم داشت.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، ۲۱ مهر ۹۸ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تصویب ماده‌ای، رأی به حذف تنوع مدارس دادند.
بر اساس این مصوبه تا پایان سال تحصیلی 99-1398 مدارس استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد، هیأت امنایی و ...
حذف خواهند شد.
رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص مصوبه مدارس اظهار کرد: هدف از آموزش در مرحله آموزش عمومی علاوه بر اینکه بچه‌ها باید مفاهیم علمی و درس‌ها را یاد بگیرند، تربیت اجتماعی است.
تربیت اجتماعی اتفاق نمی‌افتد مگر در مدارس، فرزندان طبقات مختلف کنار همدیگر بنشینند
وی ادامه داد: تربیت اجتماعی اتفاق نمی‌افتد مگر در مدارس، فرزندان طبقات مختلف کنار همدیگر بنشینند و همان رسالتی که آموزش عمومی در ابتدا داشته است یعنی حذف طبقات اجتماعی در مدرسه، اتفاق بیفتد.
حکیم‌زاده افزود: به عقیده بنده حذف تنوع از مدارس بسیار ضروری است اما کار کافی نیست یعنی اگر ما اجازه بدهیم که همچنان مدارس غیردولتی دست به گزینش بزنند، غربالگری کنند و صرفاً یکسری دانش‌آموزان خاصی را ثبت‌نام کنند، باز مشکل خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: باید بپذیریم وقتی هدفمان را پوشش تحصیلی تمام دانش‌آموزان قرار می‌دهیم باید فرصتی را فراهم کنیم که همه دانش‌آموزان یاد بگیرند و نه فقط یادگیری 10، 15 درصد بچه‌ها برای ما مهم باشد؛ در این حالت چاره‌ای نداریم که محیط کلاس دست نرمال باشد یعنی دانش‌آموزان از طبقات متفاوت و با توانمندی و هوش‌های مختلف حضور داشته باشند.
باید فرصتی را فراهم کنیم که همه دانش‌آموزان یاد بگیرند و نه فقط یادگیری 10، 15 درصد بچه‌ها برای ما مهم باشد
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد:کاری که اکنون انجام می‌دهیم این است که ستاره‌ها را از کلاس بیرون می‌کشیم و آنها تبدیل به یک تیم می‌شوند و می‌گوییم که دستاورد خوبی داریم و این در حالیست که نیرو و انگیزه‌ای که هر ستاره و دانش‌آموز برتر در یک کلاس درس برای پویایی و یادگیری بهتر به دانش‌آموزان ایجاد می‌کند را نادیده گرفتیم.
وی گفت: به نظر بنده حذف تنوع کار خیلی خوبی است اما باید حتما در کنارش اقدامات دیگری انجام شود که این طرح خوب بتواند موفق باشد.
انتهای پیام/