خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 19 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دستیابی به توسعه پایدار نیازمند تربیت اصولی دانش‌آموزان است

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 02 آبان 1398 - 12:39
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: باتوجه به اینکه دستیابی به توسعه پایدار در کشور نیازمند تربیت اصولی دانش‌آموزان است باید به آموزش و پرورش توجه بیشتری شود.
تربيت،آموزش،اجتماعي،مدارس،پرورش،اردبيل،پيشگيري،قرار،جامعه،نو ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اولین همایش "مدرسه فردا" در اردبیل با محوریت برنامه‌ریزی درسی، مدیریت در مدارس، فلسفه تربیت، اقتصاد و مدارس فردا، مشاوره، جامعه‌شناسی، روانشناسی و معماری و فناوری در مدارس با حضور مسئولان استانی در دانسگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
بهروز ندایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل در این همایش با بیان اینکه دستیابی به توسعه پایدار نیازمند تربیت اصولی دانش‌آموزان است اظهار داشت: باتوجه به اینکه دستیابی به توسعه پایدار در کشور نیازمند تربیت اصولی دانش‌آموزان است باید به آموزش و پرورش توجه بیشتری شود.
وی با اشاره به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزود: نتایج تمامی پژوهش‌ها آثار تربیت دانش‌آموزان را در موفقیت در کارها و اقدامات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه نشان‌ می‌دهد به طوری که می‌توانیم با آموزش و تربیت جوانان و نوجوانان در راستای پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گام تاثیرگذاری برداریم.
ندایی تصریح کرد: حوزه‌ها و عرصه‌هایی همچون حوزه سلامت، توسعه پایدار و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ورود بنیادی آموزش و پرورش است چراکه آموزش و پرورش و مدارس می‌توانند با تربیت دانش‌آموزان جامعه در سنین نوجوانی و جوانی به شکل اصولی در دیگر محورهای تعیین شده نیز به موفقیت‌های اساسی دست یابیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با تاکید بر اینکه باید خروجی همایش‌های علمی مورد بهره‌برداری قرار گیرد تصریح کرد: باید تمامی خروجی‌ همایش‌های علمی همانند همایش "مدرسه فردا" در اختیار مسئولان استانی قرار بگیرد تا در مواقع لازم و مناسبی که در آن محور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی لزوم دارد مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
تقویت اعتقادات و باورهای دینی نباید در مدارس مورد غفلت قرار گیرد
حجت الاسلام عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز در ادامه اظهار کرد: تعلیم و تربیت در جامعه امروزی از چهار رکن معلم، دانش‌آموز، مدرسه و خانواده تشکیل شده است که باید تمامی این محورها در معرض توجه قرار گیرند و در آموزش و پرورش باید روی آموزش‌های گروهی متمرکز شد که در این نگاه معلمان نقش راهنما دارند.
وی با اشاره به تربیت دانش‌آموزان افزود: آموزش و پرورش با تاکید بر مفاهیم اجتماعی، روابط مطلوب و الگوهای مناسب و رفتار اجتماعی را به دانش آموزان نشان می‌دهد و تربیت مقدمه تمامی تعالیم بوده و باید بیش از هر چیز دیگری به مفاهیم تربیتی توجه شود.
حسنی با بیان اینکه شخصیت انسان در دوران نوجوانی شکل می‌یابد تصریح کرد: شخصیت انسان در دوران نوجوانی شکل می‌یابد و آموزش و پرورش وظایف مهم‌تر و اساسی دیگری نیز همچون گسترش و تقویت شخصیت، آموزش فرهنگی، توسعة ارزش‌های اخلاقی و مدنی دانش‌آموزان و آموزش رسانه‌ای را نیز بر عهده دارد و در نهایت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مهد تربیت فرزندان ایران مدارس است.
گزارش از پویا حاجی وند
انتهای پیام/ز