شهرداری مشهد تمام امکانات را برای استقبال از زائران بهکار گرفته است
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد همه امکانات در اختیار را بسیج کردند تا زائران از حداکثر امکانات لازم برخوردار باشند، وضعیت تسهیلشده باشد و با حداقل گرفتاری و مشکل زیارت را انجام دهند.

سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد همه امکانات در اختیار را بسیج کردند تا زائران از حداکثر امکانات لازم برخوردار باشند، وضعیت تسهیلشده باشد و با حداقل گرفتاری و مشکل زیارت را انجام دهند.
به گزارش ایسنا، محمدمحسن مصحفی امروز در همایش شوق خدمت در تالار شهر مشهد، اظهار کرد: در چند روز آینده مشهد به کانون حضور زائران و عاشقان ائمه تبدیل میشود و ما این توفیق را داریم که میزبان این عزیزان باشیم.
وی افزود: در باب اهمیت و فضیلت این موضوع توفیق بزرگی نصیب ما شده به عنوان مجاور حضرت رضا که میزبان زائران باشیم.
خادم امام رضا بودن فقط خدمت در حرم نیست، افرادی که در شهر مشهد خدمت میکنند خادم امام رضا(ع) هستند.
مهم است این فضیلت را بشناسیم و قدر بدانیم.
سرپرست معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، عنوان کرد: سالهای طولانی است که مردم مشهد میزبان زائران هستند و تلاش میکنند خدمت مفید و ارزنده ارائه کنند، اما مهم این است که هر سال باید کیفیت خدمت به زائران ارتقاء یابد و نسبت به سال قبل وضعیت بهتری را شاهد باشیم.
مصحفی گفت: از نظر امکانات، زیرساختها و وضعیت مالی وضعیت خوبی در شهر وجود دارد.
امروز وضعیت شهر برای خدمت به زائران بسیار بهتر از گذشته است.
هتلها، مهمانپذیرها، مسافرخانهها و خدمات فیزیکی و مادی میسر است.
تلاش میکنیم آرامش روانی زائران را فراهم کنیم
وی بیان کرد: ایستگاههای صلواتی و استقبال از زائر وضعیت خوبی دارد، اما آنچه مهم است و باید به آن توجه کنیم این است که ما میتوانیم به مرحله جدیدی از خدمت و استقبال از زائر قدم بگذاریم و تلاش کنیم آرامش و امنیت روانی برای آنان فراهم کنیم.
این قدم جدیدی است.
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: ما الگوی استقبالی که مردم عراق از زائران امام حسین دارند را پیش چشم داریم.
شاید حدود ۲۰ سال قبل آشنایی با چنین مقوله و این نوع از استقبال نداشتیم اما الان خیلی از ما تجربه حضور در عراق در اربعین را داریم.
نوع استقبال عراقیها از زائران را دیدیم این الگو میتواند پیش چشم ما قرار گیرد و مسیر حرکت ما را روشن کند و خدمتی ارایه دهیم که نسبت به گذشته کیفیت بیشتر و درونمایه قویتر داشته باشد.
مصحفی افزود: در کنار بخش عمده شهروندان و مجاوران امام رضا(ع) که از صمیم قلب به زائران خدمت میکنند ممکن است مواردی هم باشد که سودجوییهای فردی برخی افراد این میزبانی و فرهنگ مردم مشهد را دچار خدشه کند، این اقدامات خارج از قاعده، چهره شهر مشهد را مخدوش میکند.
وی عنوان کرد: همان اندازه که تلاش میکنیم به زائران خدمت ارایه دهیم باید راجع به رفتار اطرافیان هم حساسیت داشته باشیم.
اگر کسی دچار غفلت از زائر غیر ایرانی شده و سوء استفاده مالی میکنند ما به عنوان خادم باید مراقب باشیم و از امر به معروف در این حوزه غفلت نکنیم تا این فرهنگ میزبانی را بتوانیم سال به سال و لحظه به لحظه ارتقاء دهیم و به وضعیتی برسانیم که برای ما قابل دفاع باشد.
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد همه امکانات در اختیار را بسیج کردند تا زائران از حداکثر امکانات لازم برخوردار باشند، وضعیت تسهیلشده باشد و با حداقل گرفتاری و مشکل زیارت را انجام دهند.
مصحفی ادامه داد: از همکاران در بخشهای مختلف شهرداری که کار عمدهای به دوش دارند کمال تشکر را دارم؛ به ویژه از سازمان فرهنگی و معاونت گردشگری و زیارت تشکر میکنم که برنامهها را آماده کردهاند و شهر آمادگی کامل برای استقبال از زائر دارد.
امیدواریم کیفیت خدمترسانیهای ما افزایش یابد.
انتهای پیام