مهمترین ماموریت آموزش و پرورش تقویت فرایند یادگیری است
وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی در دنیای پر شتاب امروز جامعه ای کنش موثر را ندارد یعنی یک اختلالی در جریان یادگیری ایجاد شده است و مهمترین ماموریت آموزش و پرورش این است این فرایند راتقویت کند.

به گزارش خبرنگار مهر ؛ محسن حاجی میرزایی در مراسم بزرگداشت و آیین ملی هفته پیوند اولیا و مربیان که صبح امروز در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: هیچ اتفاق مهمی در آموزش و پرورش رخ نمی دهد مگر در چنین ترکیبی رخ بدهد.
وی ادامه داد: ماموریت های آموزش و پرورش نیازمند همکاری عمیق و گسترده بین اولیا و مربیان است.
وی ادامه داد: دستاوردهای مهم تعلیم و تربیت در پرتو مشارکت خانواده ها محقق می شود.
هر چه پیوند محکمتر شود، برکات بیشتری عایدمان می شود و هر چه بیشتر جلوی مخاطراتی که این پیوند را به خطر می اندازد بیاستیم.
من به شکلی از پیوند اعتقاد دارم که در همه سطوح تعلیم و ترببت باشد.
وی اظهار کرد: یادگیری فراگیرترین رفتار انسانهاست و با ما انسانها همراه است.
تمایزهایی که بین انسان ها و بین جوامع وجود دارد، محصول جریان یادگیری است وهر چه فرایند یادگیری موثر تر باشد جامعه بالاتر می رود.
اختلال در جریان یادگیری اختلال در فرایند زندگی است و آثارش به سادگی قابل جبران نیست.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اگر در جریان یادگیری جمعیتی به ندرت در حیات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی آن جامعه بروز و ظهور می کند.
وقتی در دنیای پر شتاب امروز جامعه ای کنش موثر را ندارد یعنی یک اختلالی در جریان یادگیری ایجاد شده است و برای همین مهمترین ماموریت آموزش و پرورش این است این فرایند را تقویت کند.بچه های ما باید نقش های متنوعی را ایفا کنند و برای ایفای موثر نقش ها نیازمند یادگیری هستند.
وقتی فرزندان ما در حال یادگیری هستند و ما یاد نمی گیدیم این دیوار ایجاد می شود و فاصله میان خانواده و بچه ها رخ می دهد و آسیب ها زاده می شود.
باید پیوند بچه ها و خانواده ها را قوی کنیم تا مصونیت از آسیب داشته باشیم.
مدرسه کانون یادگیری محل و خانواده است.
تکمیل می شود...