شکایات مردمی از واحدهای صنفی در استان سمنان ۴ درصد رشد داشت
سمنان - معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان از دریافت بیش از یک هزار و ۳۰۰ مورد شکایت مردمی از واحدهای صنفی خبر داد و گفت: شکایات مردمی از واحدهای صنفی طی ششماهه امسال چهار درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری یک هزار و ۳۳۹ مورد شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز ادارات نمایندگیهای شهرستانهای تابعه اخذشده است، ابراز داشت: از این تعداد یک هزار و ۱۷۲ مورد به بخش کالا و مابقی مربوط به خدمات مربوط میشود.
وی ضمن بیان اینکه شکایات مردمی از واحدهای صنفی طی ششماهه امسال چهار درصد رشد داشت، افزود: این درحالیکه تعداد پروندههای تنظیمشده امسال به نسبت ششماهه نخست سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را نشان میدهد.
معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان بابیان اینکه گرانفروشی و تقلب بیشترین موارد تخلف در شکایات مردمی را شامل میشود، ابراز داشت: با نظارت و بازرسیهای بهعملآمده بهتمامی این موارد رسیدگی شده است که باید گفت از مجموع شکایات ۹۶۳ مورد گزارش بهصورت تلفنی، ۳۳ گزارش حضوری و مابقی نیز بهصورت کتبی ارسال شدند.
یحیایی ضمن بیان اینکه ۵۵۶ مورد از شکایات ثبتشده در سامانه از سوی ناظران افتخاری دریافت شده است، تصریح کرد: از مجموع این شکایات دریافتی، تعداد ۸۶۴ تخلف صنفی شناسایی و تشکیل پرونده شد که برای بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسالشده است.
وی ضمن بیان اینکه ۱۰۰ درصد گزارشهای واصله و گزارش تخلف قابلپیگیری تشخیص داده شد، افزود: هم استانیها میتوانند شکایات و گزارشهای خود را اعم از گرانفروشی، کمفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.