خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 15 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تبلیغات در فضای مجازی ساماندهی می‌شود

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 29 مهر 1398 - 11:22
نخستین نشست کارگروه تخصصی اطلاع‌رسانی و تبلیغات در فضای مجازی، با هدف ساماندهی تبلیغات در این فضا برگزار شد.
مجازي،فضاي،تبليغات،فرهنگ،تبليغاتي،ارشاد،وزارت،اسلامي،كارگروه ...

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین نشست کارگروه تخصصی اطلاع‌رسانی و تبلیغات در فضای مجازی با حضور مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از فعالان و متخصصان حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات برگزار شد.
کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات در فضای مجازی برای بازطراحی قوانین و مقررات و ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی، شفافیت و انتشار اطلاعات فعالان فضای مجازی و استفاده از ابزار‌های نوین و خلاقانه در فعالیت‌های تبلیغاتی، فعالیت خود را آغاز کرد.
احسان الله حجتی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در نخستین نشست این کارگروه، مشارکت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در این طرح و نظارت فراگیر بر تبلیغات مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کارگروه برای ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی در سه سطح، ابتدا شیوه‌نامه و چارچوب قانونی مورد نیاز را با محوریت قوانین و مقررات موجود تنظیم و ضمن اعلام فضا‌های تبلیغاتی مُجاز با بهره‌گیری از شیوه‌ها و ابزار‌های مناسب اطلاع‌رسانی، روند پایش و نظارت قانونی بر تبلیغات در فضای مجازی از طریق درگاه الکترونیک، عملیاتی می کند.
وی افزود: در آینده‌ای نزدیک و با اجرای طرح به‏ کارگیری سامانه نظارت بر آگهی‏ های فضای مجازی که برای جلوگیری از انتشار محتوا و خدمات تبلیغاتی ناسالم و ناایمن در فضای مجازی و شبکه‏ های مجازی اجتماعی اینترنت‏ پایه و نظارت بر تولید و توزیع محتوا و خدمات سالم الگوسازی شده است، متقاضیان فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای مجازی باید در این سامانه ثبت نام و با دریافت مجوز‌های لازم، فعالیت کنند و این دفتر نیز مطابق قانون با فعالان در این حوزه تعامل می‌کند.
لازم به‌ذکر است، متخصصان و کارشناسان حاضر در این نشست، ضمن تاکید بر نقش موثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه مجازی، روند تحولات جاری و آتی فضای مجازی و تأثیرات آن در حوزه فرهنگ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
توسعه سامانه‌های فرهنگی در فضای نوین رسانه‌ای، متناسب‌سازی ساختار مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تحولات فضای مجازی، ارتقای محتوایی موضوع فرهنگ و هنر در فضای مجازی، توسعه کسب و کار‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی و تبلیغات در فضای مجازی ازجمله برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای نقش این وزارتخانه در فضای مجازی عنوان شده است.
گفتنی است دبیرخانه این کارگروه‌های ۵گانه به صورت متمرکز در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر شده است.
انتهای پیام/