خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 23 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال کشور

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 29 مهر 1398 - 11:03
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: به زودی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال کشور در استان راه‌اندازی می شود.
محصولات،گيلان،كشاورزي،محصول،بازار،استان،كشورهاي،معدن،مشتريان ...

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: به زودی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال کشور در استان راه‌اندازی می شود.
به گزارش ایسنا،فرهاد دلق پوش در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت خوب گیلان برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه دریای خزر،گفت: به زودی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال کشور در استان راه‌اندازی می شود.
وی افزود: گیلان می‌تواند نقش به ‌سزائی در صادرات محصولات کشاورزی به بازار 400 میلیون نفری کشورهای حاشیه دریای خزر که عضو معاهده اقتصادی تجاری است، داشته باشد.
وی اتصال از راه بنادر و کشتیرانی، زمینی و در آینده امکان حمل و نقل ریلی کالا و بار به کشورهای همسایه آسیایی را از دیگر ظرفیت‌های موجود در گیلان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از محصولات تولیدی کشاورزی گیلان به سایر استان‌های مرزی کشور حمل و از آن‌ جا با قیمتی مناسب به کشورهای همسایه فروخته می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات در حوزه محصولات کشاورزی لازم و ضروری است، گفت: وجود صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی با توجه به پتانسیل‌های گیلان در بخش صنایع غذایی و کشاورزی، می‌تواند توان رقابتی محصولات تولیدی این استان را افزایش دهد.
دلق پوش با اشاره به لزوم برندسازی محصولات تولیدی این استان، ادامه داد: تبلیغات به عنوان ابزاری برای معرفی و جا افتادن محصول در بازار محسوب می‌شود اما این مقوله به تنهایی برای برندسازی کافی نیست و به عوامل بیشتری نیاز است.
وی با بیان اینکه کیفیت، کمیت و قیمت یک محصول از شاخصه های ارزشمند بین مشتریان و بازار است اضافه کرد: برندهای فرهنگی و اقتصادی باید در کنار هم قرار گیرند تا محصولی در بازار با یک نام تجاری مطمئن نهادینه شود و مشتریان همواره برای خرید آن کالای خاص مشتاق باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بحث رقابت‌پذیری را از دیگر شاخص‌های مهم و واجب برای برندسازی یک محصول خاص دانست و افزود: اگر محصولی که کیفیت خوبی نیز دارد بتواند با محصول مشابه خود رقابت کند قادر خواهد بود جایگاهش را بین مشتریان حفظ کرده و بسترهای لازم برای تثبیت موقعیت خود را نیز فرآهم آورد.
انتهای پیام