خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 29 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مهارت تدریس و پژوهش طلاب مورد تأکید مرکز آموزش‌های کاربردی حوزه قرار گیرد

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 19 بهمن 1397 - 16:24
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: بر اساس اولویت‌سنجی که توسط مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه علمیه صورت می‌گیرد مهارت‌های تدریس، پژوهش، روش بیان، احکام، مسائل تربیتی و اخلاق از اولویت ویژه‌ای برخوردار باشد.
مهارتي،كاربردي،علميه،حوزه،مركز،غيرحضوري،طلاب،حوزويان،حوزوي،م ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد غروی در نشست هم‌اندیشی با مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه که در سالن جلسات شورای عالی حوزه برگزار شد� اظهار داشت: با توجه به توان مالی و بودجه محدود حوزه لازم است اولویت‌های مهارتی مورد نیاز قابل‌ توجه قرار گیرد.
وی در مورد اهمیت مهارت‌های بومی و منطقه‌ای هر استان افزود: حمایت‌های جدی از مهارت‌های بومی و منطقه‌ای حوزوی می‌تواند اهمیت به‌بسزایی در رشد و شکوفایی آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزویان داشته باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بر اساس اولویت‌سنجی که توسط مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی صورت گرفته مهارت‌های تدریس، پژوهش، روش بیان، احکام، مسائل تربیتی و اخلاق از اولویت ویژه‌ای برخوردار باشد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به‌ضرورت اطلاع‌رسانی همگانی در حوزه به‌ مورد دوره‌های مهارتی مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه بیان کرد: باید با اطلاع‌رسانی دوره‌های کاربردی و مهارتی، طلاب مدارس شهرستان‌ها در جریان این دوره‌ها و تحولات حوزه قرار گیرند.
غروی عنوان کرد: بنده و همکارانم در شورای عالی حوزه‌های علمیه شهرهای مختلفی رفته و می‌رویم که متأسفانه بسیاری از طلاب از فعالیت‌ها و تحولاتی که در حوزه صورت می‌گیرد بی‌اطلاع هستند و جا دارد در این زمینه فعالیت بیشتری صورت گیرد.
حجت‌الاسلام کشوری مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه نیز در این نشست گفت: مرکز آموزش‌های کاربردی مهارتی در افق چشم‌انداز پنج‌ ساله خود با برنامه‌ریزی جامع بر پایه استانداردهای علمی، به امر توانمندسازی و ارتقاء سطح مهارتی طلاب حوزه‌های علمیه در سراسر کشور حرکت می‌کند.
وی در موردرگزاری دوره‌های مهارتی با همکاری دیگر معاونت‌ها افزود: تهیه و تدوین دوره‌های کاربردی و مهارتی و برنامه‌های راهبردی مرتبط، با همکاری معاونت­‌ها، مراکز و دفاتر ستادی در حال انجام است.
کشوری در پایان به فعالیت‌های انجام‌شده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اهم فعالیت‌ها عبارتند از تشکیل گروه‌­های علمی- مهارتی بر اساس کارکردهای حوزه‌های علمیه در چارچوب ضوابط آیین‌نامه مصوب،� طراحی نظام جامع آموزش‌­های کاربردی و مهارتی بر اساس کار ویژه‌های روحانیت،� پیشنهاد آموزش‌های کاربردی و مهارتی به‌عنوان آموزش­‌های الزامی و اختیاری، ایجاد ارتباط، تعامل و بهره‌­برداری از ظرفیت‌­ها و امکانات نهادهای حوزوی و غیر حوزوی در راستای انجام وظایف و ماموریت‌های محوله، شناسایی و جذب طلاب مستعد جهت حضور در دوره‌های تربیت مربی آموزش­‌های کاربردی و مهارتی و� نیازسنجی، شناسایی خلأها، طراحی و برگزاری دوره‌­های مهارتی برای حوزویان به‌صورت حضوری و غیرحضوری موردنیاز متناسب با رسالت‌های حوزه‌های علمیه.
در پایان این نشست حجت‌الاسلام ملکوتی مسئول اداره آموزش‌های غیرحضوری مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه گزارشی مختصر از عملکرد آموزش‌های غیرحضوری و روند تولید محتوای الکترونیک جهت بارگذاری در سامانه آموزش غیرحضوری برای بهره‌مندی حوزویان سراسر کشور از دوره‌های کاربردی و مهارتی به‌صورت مجازی، ارائه کرد.
انتهای پیام/ح