خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دیدار «تاکایف» و وزیر امور خارجه کره جنوبی در «نورسلطان»

فارس | بین‌الملل، بین‌الملل | پنجشنبه، 25 مهر 1398 - 09:52
وزیر امور خارجه کره جنوبی در سفربه «نورسلطان» با رئیس جمهور قزاقستان دیدار و بر افزایش همکاری‌های دوجانبه و منطقه ای تاکید کردند.
كره،قزاقستان،جنوبي،رئيس،جمهور،كشور،سفر،همكاري،توسعه،نورسلطان

وزیر امور خارجه کره جنوبی در سفربه «نورسلطان» با رئیس جمهور قزاقستان دیدار و بر افزایش همکاری‌های دوجانبه و منطقه ای تاکید کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «کان گیان هوا» وزیر امور خارجه کره جنوبی که برای شرکت در دوازدهمین همایش «آسیای مرکزی و کره جنوبی» به «نورسلطان» سفر کرده است با «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان دیدار کرد.
طرفین در این ملاقات در خصوص وضعیت فعلی و دورنمای مشارکت استراتژیک میان دو کشور تبادل نظر و روند اجرای توافقات به دست آمده در سطح عالی را بررسی کردند.
دیپلمات کره ای ضمن ابراز سلام و احترام رئیس جمهور کشورش به تاکایف، آمادگی کشور خود را برای تعمیق بیشتر مشارکت دوجانبه و منطقه ای با قزاقستان ابراز داشت.
وی در این راستا از رئیس جمهور قزاقستان برای بازدید از کره جنوبی در سال آینده میلادی دعوت کرد.
رئیس نهاد دیپلماتیک کره با بیان این که نتایج سفر رئیس جمهور کره جنوبی به قزاقستان بسیار عالی بوده است، گفت: توافقات در چارچوب این سفر به دست آمده مسیرهای مشخصی را برای توسعه بیشتر تعامل میان دو کشور ایجاد کردند که با موفقیت از سوی نهادهای ذیربط دو کشور در حال اجرا قرار دارند.
وی در پایان سخنان خود خطاب به رئیس جمهور قزاقستان افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا در سفر شما به کره جنوبی افق های جدیدی برای همکاری میان دو کشور باز شود.
تاکایف به نوبه خود ارتباطات دو کشور در زمینه های تجاری، اقتصادی، فنی، فرهنگی و بشردوستانه را مثبت ارزیابی کرد.
وی سفر رئیس جمهور کره جنوبی در ماه آوریل سال جاری به قزاقستان را بسیار موثر و برنامه «نسیم تازه» که در جریان این سفر به امضا رسید، از نظر ایجاد انگیزه اضافی برای توسعه همکاری میان دو کشور را مهم عنوان کرد.
تاکایف گفت: قزاقستان علاقه مند به توسعه بیشتر همکاری با کره جنوبی در حوزه های اقتصادی و تجارت می باشد.
انتهای پیام/.