خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عراق چندین عنصر داعش را که از سوریه گریخته بودند، بازداشت کرد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | پنجشنبه، 25 مهر 1398 - 09:27
وزیر دفاع عراق از بازداشت چندین عنصر گروه تروریستی داعش که از سوریه فرار کرده و وارد خاک عراق شده بودند، خبر داد.
سوريه،عراق،شمال،آمريكا،عنصر،فرار،خاك،عمليات،تركيه،خبر

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «نجاح حسن علی الشمری» وزیر دفاع عراق امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای از بازداشت چند عنصر گروه تروریستی داعش که از سوریه فرار کرده و وارد خاک عراق شده بودند، خبر داد.
وی از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.
روز گذشته نیز وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای از تقویت امنیت در مرز‌های این کشور با سوریه خبر داد و اعلام کرد افرادی که به صورت غیرقانونی وارد خاک عراق شوند بازداشت و تحت بازجویی قرار می‌گیرند.
عناصر داعشی در حالی وارد خاک عراق شده اند که ارتش ترکیه با ادعای مقابله با تروریسم از ۹ اکتبر به مناطقی از شمال و شمالی شرقی سوریه حمله نظامی کرده است.
این جریان موجب خارج شدن کنترل بازداشتگاه‌ها از دست نیرو‌های دموکراتیک سوریه و فرار صد‌ها عنصر داعشی از شمال سوریه شده است.
مقامات کُرد اعلام کرده‌اند از زمان تجاوز ارتش ترکیه دستکم ۷۸۵ عنصر داعشی از بازداشتگاه عین عیسی فرار کرده‌اند.
ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.
این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد.
اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود.
شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.
انتهای پیام/