خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 28 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نبود برنامه دقیق گردشگری استان آذربایجان غربی را فلج کرده است

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 25 مهر 1398 - 06:58
آذربایجان غربی از کمترین امکانات تفریحی و رفاهی برخوردار است و با توجه به طرح 2020 ارومیه همچنان شاهد پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر هستیم.
گردشگري،اروميه،هتل،ايجاد،شهر،رفع،استان،توسعه،آذربايجان،اشتغا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه،آذربایجان غربی به دلیل دارا بودن موقعیت ویژه جغرافیایی و ظرفیت‌های منحصربه‌فرد گردشگری باکمی توجه، شناسایی، معرفی می‌تواند سرمایه‌گذاران متعددی را جذب کند، جلب و جذب توریست از کشورهای مختلف دنیا فقط با داشتن یکی دو هتل خوب امکان‌پذیر نیست بلکه زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و پیش‌نیازهای متعددی را طلب می‌کند که ارومیه از تأمین ابتدایی‌ترین آنها غافل هستیم.
پدیده گردشگری، در جهان امروز از برجسته‌ترین و کارآمدترین کارکردهای اقتصادی است و توجه به این بخش می‌تواند زمینه توسعه استان را به همراه داشته باشد اما متأسفانه حتی مقدمات ساده راحتی گردشگران در رفت‌وآمد در هسته مرکزی شهر و بافت تاریخی آن نکرده‌ایم نباید انتظار داشته باشیم این صنعت به‌زودی‌ها و به این سادگی‌ها توسعه یابد.
ارومیه شهری است که ازیک‌طرف به دریاچه شور، طرف دیگر کوه سیرداغی و یک طرف آن دریاچه شیرین مارمیشو و از آنطرفش آبشار سوله دوکل و بوز سینه که در گرمای مردادماهش برف‌های زمستان را همچنان روی طبیعت خود دارد، احاطه‌شده است.
هم‌جواری با سه کشور خارجی یک مزیت به شمار می‌رود و توجه و استفاده از این ظرفیت می‌تواند سبب رونق گردشگری سلامت در استان شده باعث توسعه اقتصادی منطقه و همچنین اشتغال‌زایی جوانان شود.
ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری
با توجه به اینکه طرح ارومیه 2020 برای رسیدن به‌عنوان شهر گردشگری بین‌المللی است اما متأسفانه ارومیه همچنان از حداقلی‌ترین امکانات تفریحی و رفاهی در شهر محروم است و تاکنون اقدامات قابل‌توجهی برای بهبود این وضعیت صورت نگرفته است و شاهد تعدادی پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر هستیم.
شهردار ارومیه با اینکه با تصویب شورای شهر، صدور پروانه ساخت هتل و مکان گردشگری در این شهر به‌صورت رایگان انجام می‌شود می‌گوید: این برنامه در راستای استقبال از طرح گردشگری ارومیه 2020 و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری گرفته‌شده است.
محمد حضرت پور با اشاره به میزان سرمایه‌ای که از راه گردشگری وارد استان شده است می‌افزاید: سال گذشته در سایه گردشگری درمانی حدود 500 میلیون دلار سرمایه وارد آذربایجان غربی شد و اگر امروز شاهد توسعه در بخش درمان به‌ویژه توسعه بیمارستان‌های دولتی و ایجاد بیمارستان جدید هستیم به دلیل جذب سرمایه‌گذار و ورودسرمایه است.
رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران بخش گردشگری
با موافقت کارگروه امور زیربنایی استان، یک هتل 5 ستاره جدید در ارومیه احداث می‌شود احداث این هتل علاوه بر اینکه باعث ایجاد اشتغال جوانان منطقه می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت ساخت چنین هتل‌هایی در استان می‌گوید: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی و هم‌مرزی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری نخجوان و ورود و خروج گردشگران داخلی و خارجی نیازمند داشتن هتل‌هایی با امکانات بین‌المللی است.
مشکلات کلان با تدوین سند چشم‌انداز یکساله گردشگری رفع می‌شود بی‌اطلاعی مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارت ملی حوزه گردشگری جلیل جباری حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری را ضروری دانسته و تصریح می‌کند: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری اشتغال و رفع بیکاری و ایجاد درآمد را به همراه خواهد داشت و بایستی همه دستگاه‌های دخیل در این امر همکاری‌های لازم را داشته باشند.
ایجاد اشتغال به‌واسطه احداث هتل 5 ستاره در ارومیه وی با اشاره به رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران می‌افزاید: ما از همه سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری باشند استقبال کرده و تمامی تلاش ما به راین است تا موانع احتمالی بر سر راه ایشان را رفع نماییم.
گفتنی است پروژه هتل 5 ستاره آقای مسعود اسکندری واقع در کیلومتر 2 جاده ارومیه – مهاباد با سطح اشغال 1977/5 مترمربع و زیربنای 12477/5 مترمربع در زمینی به مساحت 7000 مترمربع با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری 350 میلیارد ریالی و اشتغال 42 نفر خواهد بود.
گزارش از فائزه نماززاده
انتهای پیام/ز