خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تشکیل هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان تهران

ایسنا | برگزیده، سیاسی | پنجشنبه، 25 مهر 1398 - 04:15
یک عضو مرکز وکلای قوه قضاییه در یادداشتی، از تشکیل هیئت مدیره استان تهران به عنوان آخرین قدم استقلال این مرکز یاد کرد.
وكلا،هيئت،مديره،استان،مركز،تهران،قوه،وكلاي

یک عضو مرکز وکلای قوه قضاییه در یادداشتی، از تشکیل هیئت مدیره استان تهران به عنوان آخرین قدم استقلال این مرکز یاد کرد.
به گزارش ایسنا، متن یادداشت رویا اکبریان در این باره به شرح زیر است:
برگزاری انتخابات هئیت مدیره استان تهران یک تصمیم واقعا لازم از سوی رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه بود که لازم است هیئت مدیره استان تهران تشکیل شود تا وکلا از ظرفیت خودشان با توجه به مسائل و مشکلاتی که بین آنها در محیط کار به وجود می آید در جهت برنامه ریزی و تصمیم گیری بهتر برای صنف خود استفاده کنند.
انتخاب هیئت مدیره برای استان تهران محاسن و مزایای زیادی برای وکلا خواهد داشت، با توجه به این که هیئت مدیره از بین وکلا انتخاب می‌شوند، آنها می‌دانند که نقطه ضعف وکلا در چه مواردی است.
از این حیث می توانند خیلی از مسائل و مشکلات وکلا را انعکاس دهند و با همفکری و تشکیل جلسات مشکلات مختلف این صنف را حل کنند.
با حضور همه وکلا در مورد مسائل مختلف صحبت و به فکر یک راه حل مناسبی برای برنامه ریزی در خصوص کارآموزی و یا افزایش سطح سواد وکلا رسید.
با توجه استانی شدن هیئت مدیره‌ها، هراستانی می تواند یک واحد جداگانه و مستقل داشته باشد و این جمع آوری وکلا در استان ها باعث می شود تا هیئت مدیره ها بتوانند با اوضاع و احوال استان آشنا باشند و راحت تر کارها را انجام دهند که این امر باعث می شود به استقلال وکلا کمک کند.
آخرین قدم استقلال مرکز وکلای قوه قضائیه این بود که استان تهران که هزاران وکیل در آن وجود دارد از ساختار مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه جدا شود و با داشتن هیئت مدیره مستقل و ساختار اداری و مالی مجزا وجهه مستقلی به خود بگیرد که به زودی این اتفاق خواهد افتاد.
انتهای پیام